„Számos elem utal arra is, hogy több egymásba foglalt világról van szó: a fő forgatókönyvíró már a pilotban azt a sejtését fogalmazza meg, hogy az igazgatótanácsnak titkos céljai vannak, a feketébe öltözött ember a »játszma újabb szintjét« keresi, és az is érdekes kérdeseket vet fel, hogy Crichton eredetijének három világából csak egy maradt. Utóbbira több egyszerű magyarázat is van, kezdve attól, hogy a filmben sem képzett hozzáadott értéket a másik kettő, egészen addig, hogy költségvetés és logisztika szempontjából is egyszerűbb az alkotóknak csak a Westworldre koncentrálni, és bár mindkettő valószínűleg igaz, egyáltalán nem elképzelhetetlen, hogy az általunk láttott komplexum ad ki valójában három, de legalább két világot.
Ed Harris karakterére érdemes külön is kitérni, ugyanis esetében is adja magát az a kézenfekvő megoldás, hogy ő a Ford által említett Arnold: ahogy a pilotban is említi, már régóta járja a parkot, ő az egyetlen nem nevesített figura, meggyőződésem, hogy Harris hangját halljuk Dolores fejében, és a közös jelenetük új flashbackje is újjáértelmezést kíván: ha csak megerőszakolta a lányt, miért vette elő a kést? Talán azért, hogy szétszedje és módosítsa? És arra is emlékezhetünk, hogy Maeve visszaemlékezésében is hasonló szerepet töltött be. Itt sem arra érdemes tehát fókuszálni már most sem, hogy állítólagos halála valóban megtörtént-e, esetleg robotként folytatta életét és hogy miért hagyják szabadon garázdálkodni a parkban - ezek mellékes kérdések annak fényében, amit ez az első látásra elcsépeltnek tűnő fordulat a narratíva egésze szempontjából jelenthet.”