Nemzeti konzultáció: arról lehet dönteni, hogyan tovább a magyar gazdaságban
A Fidesz mindenkit arra kér, hogy töltse ki a nemzeti konzultációt.
Forró levegőt árul – így mondják angolul mikor valaki igazából semmit nem árul. Ti ne tegyétek ezt! Már tudjuk hogy kell a forró vizet eladni – most adjuk el a forró termőtalajt!
„Az országunk több, mint 2000 éve termel bort. Szőlőművelést találunk bárhol és mindenhol az országban, ahol csak ember lakik, minden és bármilyen domboldalon, kertben vagy földterületen. Azok, akik ellátogatnak hozzánk, csaknem kivétel nélkül ledöbbennek a boraink sokféleségétől, minőségétől valamint a bor- és gasztrokultúránk komplexitásától.
A kormányaink billiókat költöttek már arra, hogy a borainkat az országhatáron kívül eladják. Egy olyan termékről beszélünk, ami legalább annyira a magyar identitás része, mint a paprika, a gulyás vagy Puskás Ferenc. Mégis, a rengeteg bormarketingra költött állami pénz ellenére sem, valahogy sosem sikerül olyan stratégiát összehoznunk, amivel sikeresek vagyunk a boreladásban. Évtizedek óta keressük az áttörési pontot, azt az utolsó kis lökést, amivel a borágazatunkat láthatóvá tudnánk tenni végre a világ trendjeit befolyásolók, a nagyfelvásárlók és a közönség számára úgy, hogy kivesznek végre minket a régen megrozsdásodott, túl kommunista és túl édes feliratú skatulyáikból.
Aztán itt van ez a másik dolog Magyarországgal kapcsolatban. Az országunk egy termál-nagyhatalom, bár mondjuk azon kívül hogy ezervalahány évvel ezelőtt elhonfoglaltuk ezt a földet, nagyon sokat eleinte nem tettünk azért, hogy azzá váljunk. Az ötvenes években eredetileg olajért fúrtunk -egy valamivel gyorsabb meggazdagodást biztosító természeti adottság után kutatva, de végül csak melegvizet találtunk. Azt viszont mindenhol. Nem, javítok: MIN-DEN-HOL.
Igen, persze, vannak a többszáz éves törökfürdők, meg Közép-Európa legnagyobb természetes melegvízű tava Hévíz, meg a többmillió éve ismert felszíni természetes melegvíz forrásaink. Viszont az olajfúrások óta tudjuk, hogy még ennél is többünk van a föld alatt. Így esett, hogy pár évtizede egy összehangolt állami támogatási program keretében végre aztán annyi termálfürdőt és welness hotelt építettünk, hogy megszámolni is sok. Amit azonban valójában elértünk az az, hogy forradalmasítottuk és a korábbinál jóval sikeresebbé tettük az idegenforgalmunkat.
Aztán végül itt van a talaj. Ahol melegvíz van, ott vannak vulkánok is. Igen, tudom, csak ezért az egy mondatért megérdemlem, hogy a geológusok keresztre feszítsenek, de a lényeg, hogy ti értitek az összefüggést.. Magyarország területén nagyon nagy arányban található vulkanikus talaj – olyan nagy arányban, hogy a 93000 m2 kilométernyi hazánk vulkanikus talaj szempontjából tényleg szupernagyhatalomnak számít.
Rakjátok össze a kirakóst, emberek.
Van már némi nemzetközi publicitásunk, ehhez most John Szabo könyve nem kis lökést ad.
Van egy újdonságra kiéhezett nemzetközi piacunk.
Van egy világszínvonalú borágazatunk, ami már régóta több mint készen áll a megmérettetésre.
Van kormányzati szándékunk és specifikusan erre elkülönített pénzkeretünk.
Mindezek mögött pedig van egy rakás jóízű kövünk – több mint bárki másnak.
MagyarBorStratégák!
Vulkanizálódjatok, basszus!
Fókuszáljatok a vulkanikus borainkra!
Csináljatok belőlük Bazinagy Magyar Specialitást!
Forró levegőt árul – így mondják angolul mikor valaki igazából semmit nem árul. Ti ne tegyétek ezt! Már tudjuk hogy kell a forró vizet eladni – most adjuk el a forró termőtalajt!
A vulkanikus borok Magyarországon belül olyan sok és változatos talajról jönnek, olyan sok és érdekes stílusban hogy ezeket nyugodtan lehet használni egy általános bormarketing – stratégia gerinceként, amire tudatosan építkezve szépen és simán fel lehet fűzni minden másféle eladásra szánt borunkat is!”