Interjú a Boldogságprogram megálmodójával, Bagdi Bellával.
(...)
„Családháló: Mi adta az ötletet a Boldogságórák létrehozásához?
Bagdi Bella: 2014-ben indítottam el a pozitív pszichológia módszereire épülő 10 hónapos ingyenes Boldogságprogramot, amihez sok pedagógus is csatlakozott. Az ő kérésük volt, hogy dolgozzuk ki gyerekek számára is, mert olyan szívesen tovább adnák nekik is ezt a tudást.
CSH: Mi a cél?
Bagdi Bella: A Boldogságórák célja nem az, hogy problémamentes életmodellt állítson a fiatalok elé, hanem, hogy vezérfonalat adjon az iskolásoknak, hogy könnyebben nézzenek szembe a kihívásokkal, képesek legyenek megbirkózni a problémákkal, valamint a testi-lelki egészségmegtartás tényezőinek tanulmányozására adjon lehetőséget. Mindezt szigorú empirikus kutatásokkal támasztjuk alá.
(...)
CSH: Milyen feladatok vannak az órákon?
Bagdi Bella: Tulajdonképpen boldogságkutatók által a leghatékonyabbnak bizonyult boldogságfokozó technikákat ismertetjük meg a diákokkal. A 10 téma a következő: a hála gyakorlása, az optimizmus gyakorlása, a társas kapcsolatok ápolása, jócselekedetek gyakorlása, célok kitűzése és elérése, megküzdési stratégiák, apró örömök, megbocsátás gyakorlása, testmozgás és a fenntartható boldogság stratégiái.
(...)
CSH: Hány iskola és kisdiák vett részt a boldogságprogramban a 2014-es indulás óta?
Bagdi Bella: Jelenleg több mint 3000 pedagógus csatlakozott a programhoz, az idén kiírt Boldog Iskola címet eddig közel 150 iskola nyerte el, továbbá Böjte Csaba gyermekotthonaiban is elindultak a boldogságórák. Az adataink szerint 50.000-60.000 diák vesz részt jelenleg boldogságórákon.
(...)
CSH: Lehet pályázni a Boldog Iskola címre. Eddig hány intézmény birtokolja ezt a címet? Mit üzenne a pedagógusoknak, miért vágjanak bele a boldogságórákba?
Bagdi Bella: Eddig közel 150 iskola nyerte el a Boldog Iskola címet. Nemcsak a pedagógusokat bátorítom, hogy vágjanak bele a boldogságórákba, hanem a szülőket is. Nagyon fontos, hogy a szülők is vállalják a felelősséget gyermekük boldogságáért például azáltal, hogy ők is elkezdenek változni, fejlődni ezen a téren. Hiszen a gyermekeink a mintáinkat öröklik elsősorban, azt ahogyan élünk, ahogyan beszélünk, ahogyan viselkedünk, és a döntéseink az ő döntéseik is lesznek valamikor. Ha a szülő otthon boldogságórát tart a gyerekének, közben ő maga is tanul és fejlődik. A pedagógusok pont erről számolnak be, hogy ez nem csak a gyerekekre van jó hatással, hanem rájuk is.”
(...)