Hatalmas változás jön a Google-nál, több millió magyart is érint
A magyarok kétharmada használja a Chrome-ot, ám a keresőóriásnak most valószínűleg el kell adnia a böngészőjét.
A techvilágot a szoftver uralja, és mivel a riválisok főként arra összpontosítanak, a designban és hardverben még mindig kiváló Apple elveszítette versenyelőnyét.
„Kísértet járja be a kaliforniai Cupertinot, a mindinkább a szoftver által meghatározott világ kísértete. Az iPhone 7 bejelentését kísérő megszokott glitz mögött ott bujkált a kényelmetlen igazság kimondatlan beismerése. A világ legnagyobb nyíltpiaci társasággá váláshoz vezető előnyök kezdenek szétporladni, ellentétes irányba lejt az új versenypálya. Lehet, hogy többé már nem az Apple a legyőzendő vállalat?
Réges-régen az Apple-nek masszív előnye volt a hardver-, az UX-tervezésben és a hardvergyártásban. De a vetélytársak mindhárom területen utolérték, és még fontosabb, hogy ezek a területek egyre kevésbé fontosak. Az összes techcég versenyelőnyét nem a hardvere, hanem a szoftvere jelenti. Az Apple egyedülálló design- és hardvercég, szoftvercégnek viszont már csak egész jó.
Közelebbről nézve, az Apple legutóbbi rendezvényén nagyon lehetett érezni a szoftverre irányuló új fókuszt. Az új kamera mélységélesség effektusa fejlett gépitanulás-algoritmust használ. De ez csak a kezdet, mert lencsék és zárak helyett szoftverek és algoritmusok válnak a kameratervezés hajtóerejévé.
Az Apple sokat kárhoztatott új AirPodjai sem szimpla hardvereszközök, mert működésükhöz kulcsfontosságú a szoftver. A cég büszkén hirdeti, hogy a vezeték nélküli fejhallgató tudja, mikor hallgatunk valamit, megszűri a háttérzajt, ha hívjuk és beszélünk Sirivel. Másfelől, Sirit is a legmodernebb gépitanulás-rendszerré frissítették, ami része a gépi tanulás széleskörű elfogadásának az Apple ökoszisztéma összes szegletében.
Ez mind nagyszerű, az iPhone 7-ben csalódott beszámolók és pesszimisták ellenére Tim Cook Apple-je ambiciózus cég maradt, most rakják le egy teljesen újradefiniált jövő alapjait. Talán ezért titkolják az iPhone 7 eladási adatait. Nagyjából ugyanaz megy végbe, mint amikor egy év alatt átépítenek egy focicsapatot, és egyetlen drukker sem akarja túl közelről követni az újjáépítésről szóló beszámolókat.
De a jövő Apple-je ugyanúgy uralni fogja a terepet, mint az utóbbi évtizedeké? Meglátjuk. Egyes szoftverei, például az OS X fantasztikusak. Egyesek, mint az Apple Maps kiváló termékké váltak a bevezetés utáni bukfencet követően. Más zászlóshajónak számító szoftverei viszont az esetlen (iCloud és Siri) és a kínos (iTunes) között mozognak.
Hasonlítsuk össze, állítsuk ellentétbe az Apple-t a világot uralni akaró másik négy fő riválissal: Amazonnal, Facebookkal, Google-lal és Microsofttal, négy alapvetően szoftvercéggel. Jobb lesz vajon a Siri és az AirPods az Amazon Echojánál és az elkerülhetetlen EchoPodsánál? Facebook Live helyett a FaceTime-ot, Google-felhő helyett az iCloudot fogjuk választani? (És annál jobb, ha minél kevesebbet beszélünk az Apple küzdelmes önvezető autó kezdeményezéséről.) Ha az iPhone 7 valóban az Apple első lépése egy virtuálisvalóság-stratégia felé, illik-e egyáltalán megkérdezni, hogyan verseng majd a Microsoft HoloLensével?
Nem vitatjuk, hogy az Apple sok-sok zseniális szoftvermérnököt gyűjtött össze csapattá. De azt sem vitatjuk, hogy a szoftver nem az Apple egyedüli kiválósági fókusza, legalábbis nem ugyanúgy, mint egyes legfőbb riválisai számára az. Az Apple a behemótok behemótja, de a techiparban a bevétel kései indikátor, és a méret sem garancia a sikerre. Az idei évet illetően megint az Apple lehet az esélytelenebb fél.”