LEGO helyett kockákból épül a magyar retró – itt a Polski és az Ikarus
Mint szinte minden, mára a LEGO is hatalmas üzletté vált, egy kis vállalkozás pedig különleges, magyar tervezésekkel próbál nemcsak lépést tartani, hanem irányt mutatni.
Nosztalgiázó okostelefon-tulajdonosok beleszerettek a Nintendo második mobiljátékába.
„Nosztalgiázó millenniumi generációsok és a Nintendo befektetői beleszerettek a Pokemon Goba.
A virtuális pokemonokkal eltöltött első hétvége után a Nintendo részvényei az egekbe szöktek, a pénteki tokiói tőzsdezárást követően 14 százalékkal emelkedtek a hétfői nyitásra. A hétfői zárás pedig 24,52 százalékos növekedést mutat péntekhez képest.
A cég jelenlegi értéke 28 milliárd dollár. Július 6-án, a Pokemon Go megjelenése előtt 17,1 milliárd volt, azaz 63,7 százalékos a növekedés.
A Nintendo azonban még így is messze van a korábbi csúcsoktól, például 2007. október 30-tól, amikor a Wii megjelenését követően 79,9 milliárd dollárt ért. Akkoriban a televízióra köthető hardver generálta az eladásokat. Az okos- és mobilvilág térhódításával viszont a japán óriás komoly veszteségeket szenvedett.
A Pokemon Go a cég második mobil játéka (a kafkai közösségi hálózati Miitomo volt az első). Nosztalgiázó okostelefon tulajdonosok rajokban csaptak le rá, túlterheléstől össze is omlott a játékszerver.
Egyelőre nem tudni, hogy a Pokemon Go és más mobiljátékok hosszútávon is felélesztik-e a Nintendót, ami akkor menne igazán, ha elsődlegesen hardver- és lemezeladóból 0,99 dolláros tranzakciókat bonyolító vállalattá alakulna át.
Ám az okostelefon-tulajdonosok figyelme sem végtelen, gondoljunk csak a King és a Zynga mobiljáték-gyártók üstökösszerű berobbanására és hanyatlásukra. A Nintendo ugyanígy járhat, miután alábbhagy a Pokemon Go körüli őrület.”