Újfajta acél forradalmasítja az autóipart

2016. július 30. 12:39

Az új anyag tesztelése már folyik, 2020-tól pedig akár a „pehelysúlyú” acélautókban is furikázhatunk.

2016. július 30. 12:39
Chikansplanet

A Nippon Steel & Sumitomo Metal vállalat fejlesztése lehetővé teszi, hogy a gépjárművek karosszériájához felhasznált acél akár 20 százalékkal könnyebb és 25 százalékkal erősebb legyen. Az eredményt egy újfajta hőkezelési eljárás és különböző – jelenleg még szigorúan titkos – ötvöző anyagok használatával érik el. A japán vállalat által kifejlesztett acélt elsősorban a gépjárműiparban és a légiközlekedési eszközök fejlesztésében szeretnék használni. A könnyebb járművek csökkentik a hajtóanyag (benzin, gázolaj, áram) fogyasztást, amivel az elektromos autók esetében jelentősen megnövelhető a hatótávolság, míg a klasszikus, benzinmotoros járműveknél csökken a légtérbe kerülő károsanyag mennyisége. Emellett az anyag további előnye, hogy ára gyár szerint körülbelül harmada lesz az alumíniuménak és körülbelül huszada a szénszálas erősítésű műanyagokénak.

Igaz ugyan, hogy az autóiparban használt anyagok közül az alumínium jelentősen könnyebb még az új fejlesztésű acélnál is, illetve a szénszálas erősítésű anyagok adott esetben még erősebbek is, ám ezeknek megkérik az árát. Ugyan az új anyagot és felhasználhatóságát jelenleg még tesztelik, és az előrejelzések szerint ipari felhasználása csak 2020-ra várható, a közlekedés fenntartható fejlődésének szempontjából mindenképpen egy fordulópont jelenthet majd az új anyag elterjedése.

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 65 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
választópolgár
2016. július 31. 12:27
Egyszerűbb lenne elővenni azokat az alternatív hajtási technológiákat, találmányokat, amiket üzletpolitikai okok miatt az olajlobbi a fiókok mélyébe zárt.
puszika
2016. július 31. 11:07
Jól van fiam! De szólhatnál idesapádnak,hogy az az út jobban járható amelyen te jársz.
Akitlosz
2016. július 30. 21:36
Ez legfeljebb a vacak autók számára lesz jó. Nem fogja pótolni sem az alumíniumot, sem a szenet. Amolyan olcsó, de meg is látszik rajta acél lesz. A jobb autókat továbbra is alumíniumból fogják készíteni. A legjobbakat meg továbbra is szénből.
GV0917
2016. július 30. 16:02
Most jönnek itt a különleges acéllal. Mi ezt már 1952-ben tudtuk! Mert itt volt ugye a Hídverő miniszter:Gerő Ernő! Elvtársak, mint az köztudomású, hogy mi célból is készül a híd? Helyes: ACÉLBÓL! A KGST-belül mi használunk egyedül USA acélt.Kiadtuk a népnek, különösen a gyermekszervezeteknek:"GYŰJTSD A VASAT ÉS A FÉMET,EZZEL IS A BÉKÉT VÉDED!"A Csepeli olvasztó mellett a nyersanyagot (serbli-avagy bili, rossz fazék,/a Szentfazekakat Péter Gábor gyűjti be!/ Horthy szobor , kerti törpe-ÚJPESTEN TÁROLJÁK. Innem az elnevezés: Ú(jpesti) S(erbli A(cél)azaz USA acél. A Magyar vasat Hunor és Magor elvtárs ősanyjáról- a csodaszarvasról neveztük el (Csoda, hogy működik):A magyar vas :szarvas!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!