Orbán bebizonyította alkalmatlanságát a vezetésre
Egy fröccsöntő kisiparos is tudja, hogy csak azt érdemes gyártani, amit el is tud adni.
Az új anyag tesztelése már folyik, 2020-tól pedig akár a „pehelysúlyú” acélautókban is furikázhatunk.
„A Nippon Steel & Sumitomo Metal vállalat fejlesztése lehetővé teszi, hogy a gépjárművek karosszériájához felhasznált acél akár 20 százalékkal könnyebb és 25 százalékkal erősebb legyen. Az eredményt egy újfajta hőkezelési eljárás és különböző – jelenleg még szigorúan titkos – ötvöző anyagok használatával érik el. A japán vállalat által kifejlesztett acélt elsősorban a gépjárműiparban és a légiközlekedési eszközök fejlesztésében szeretnék használni. A könnyebb járművek csökkentik a hajtóanyag (benzin, gázolaj, áram) fogyasztást, amivel az elektromos autók esetében jelentősen megnövelhető a hatótávolság, míg a klasszikus, benzinmotoros járműveknél csökken a légtérbe kerülő károsanyag mennyisége. Emellett az anyag további előnye, hogy ára gyár szerint körülbelül harmada lesz az alumíniuménak és körülbelül huszada a szénszálas erősítésű műanyagokénak.
Igaz ugyan, hogy az autóiparban használt anyagok közül az alumínium jelentősen könnyebb még az új fejlesztésű acélnál is, illetve a szénszálas erősítésű anyagok adott esetben még erősebbek is, ám ezeknek megkérik az árát. Ugyan az új anyagot és felhasználhatóságát jelenleg még tesztelik, és az előrejelzések szerint ipari felhasználása csak 2020-ra várható, a közlekedés fenntartható fejlődésének szempontjából mindenképpen egy fordulópont jelenthet majd az új anyag elterjedése.”