Megnéztük, honnan jön a 14 millió palack Varga bor

2016. június 29. 12:20

Ki vagyok én, hogy valakit elítéljek azért, mert édes bort szeret? – kérdez vissza Varga Bálint. Majd így szól: hogy lehet bortermelő az, aki lenézi a fogyasztót?

2016. június 29. 12:20
Knap Gábor
Borászportál

„A miénk nem egy borász família, mindnyájan közgazdászok vagyunk – hangzik el. Varga Péter a saját vállalkozás beindítása előtt a Pénzügyminisztériumban dolgozott, aztán a Hungarovinnél, az akkor legnagyobb magyar borászatnál volt gazdasági igazgató. Bejárta a világot, látta milyen a nemzetközi a borpiac, mire lehet számítani a gazdaságban, a borkereskedelemben, így amikor belevágtak saját pincészetük építésébe, jól meg tudta fogalmazni a célokat.

Sok pincénél előrébb kerül a szekér, mint a ló – mondják arra utalva, hogy gyakori jelenség, ha van egy nagyon jó pince, remek borokkal, ám a termékeknek nincsen meg a piacuk. Ezzel szemben a Varga Pincészetnél mindig az volt a vezérelv, hogy meg tudják teremteni a piachoz szükséges bort. Mi közgazdászok vagyunk – szögezi le Péter. A kereskedelem vezet minket, és vannak bizonyos hobbijaink, amit megengedhetünk magunknak, vagyis készítünk olyan borokat, amikkel nem érünk el nagy forgalmat, de mi szívesen csináljuk őket.

Szóval ti sem az édes vörösöket isszátok a saját boraitok közül… – csapunk le a lehetőségre. Ki vagyok én, hogy valakit elítéljek azért, mert édes bort szeret? – kérdez vissza Varga Bálint. Majd így szól: Hogy lehet bortermelő az, aki lenézi a fogyasztót? Mi egyszerűen olyan bort szeretnénk csinálni, amit szívesen megvesznek az emberek. Például egyikünk sem szereti a sokáig fahordóban érlelt, barrique borokat, de olyan is van a pincének, mert azt is szeretik az emberek. Ráadásul a többség nem száraz borivónak születik – az édesen keresztül vezet az út az igazán minőségi száraz borokhoz – teszi hozzá Varga Péter.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 18 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
BZoltan
2016. július 12. 18:22
Ismét kecsesen átsiklott a Varga család azon a kardinális kérdésen, hogy valyon hívható-e édes bornak az a száraz bor amit utólag édesítenek mustsűtítménnyel vagy az amelyik az édességét a kénnel megfékezett erjedésnek köszönheti. Mert ugye vannak természetes édesborok és vannak pancsolmányok. A Varga édesborok ugyebár pedig _NEM_ természetes édesborok.
Szunktokecsa
2016. július 12. 18:21
Semmi baj nincs az édes borokkal! Ez pusztán csak divat, kulturális jelenség, hogy manapság a száraz borokat kultiválják. (Ha cinikus akarok lenni, akkor pedig sznobizmus:-) ) Semmiféle egzakt bizonyíték nincs arra, hogy akár a száraz, akár az édes bor értékesebb vagy minőségibb a másiknál... Elmúlt korokban is nagyon más borfogyasztási szokások voltak: fűszerezett borok, vizezett bor stb. Mégsem hiszem, hogy sok értelme lenne lenézni az ókori vagy középkori emberek fogyasztási szokásait.
kgyula
2016. július 12. 18:21
"Ki vagyok én, hogy valakit elítéljek azért, mert édes bort szeret?" Nem elítélni kell, hanem észrevétlenül rávezetni, hogy ízlésvilága kb. olyan, mint a lakodalmas rockot "fogyasztó" emberé... Egyébként a fene egye meg a borászoknak ezt a nagy igazodását a silány tömegízléshez: 10 palack sárgamuskotályból 9 félédes...
yes_we_can
2016. július 10. 21:49
A kereskedelmi (gagyi) csatornák szerint azért sugároznak emberhez méltó szint alatti műsort,mert a nép erre vevő. A kritikusok szerint azért,mert az agymosás (és naná,a pénz) a cél.Ennyit az "ön kedvenc borászata" és a többi édes szarokról.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!