„Dühös vagyok a németekre” – elszabadultak az energiaárak Svédországban
Nem kellett volna bezárni az atomerőműveket a miniszterelnök szerint.
Az olcsó elektromos autókon kívül két olyan fontos technológia is jön, amelyek gyorsítják egymás elterjedését: az önvezető autó és a megosztáson alapuló technológiák (sharing economy).
„A világ kőolaj-felhasználásának 60%-a a közlekedésben fogy el. A benzin egyedül 33%-ot ad ki. Tehát egy elektromos forradalom a személyi közlekedésben (ami a benzin fő felhasználója) közvetlenül hatna a világ kőolaj-felhasználásnak 1/3-ára. Ez rengeteg. Az, hogy a világ kőolaj-felhasználása még ma is növekszik, elsősorban a közlekedésbeli egyeduralmának köszönhető. Ha megszűnik az egyeduralom, az olaj szerepe is csökkenni fog.
Egy ilyen forradalom persze nem történik meg egyik pillanatról a másikra, hiszen egy milliárdnyi autó nem tud köddé válni. Azonban két dolgot fontos észben tartani. Először is, a vállalatok (és a vállalati értékelések) számára a változások általában a fontosabbak, mint a fogyasztás szintje: hol fognak tudni növekedni? Másodszor, az elektromos autón kívül más dolgok is teret nyernek, amik alapvetően megváltoztathatják, hogyan közlekedünk.
A killer app: megosztott, önvezető és elektromos
Az olcsó elektromos autókon kívül két olyan fontos technológia is jön, amelyek gyorsítják egymás elterjedését: az önvezető autó és a megosztáson alapuló technológiák (sharing economy). Ennek a három technológiának a kombinációja lehet az igazi gyilkos app (»mobil alkalmazás«), ami felgyorsítja a fejlődést.