Ha a Xiaomi nem tudja elég jól értékesíteni a drónokat, időzített bombát tart a kezében. Befektetők változatlanul nagyon túlértékelt cégnek fogják tartani. Ha a fogyasztók lecsapnak rá az olcsó ár miatt, végleg népszerűsítheti a háztartási drónokat, és a Xiaomi rövidtávú haszonra tehet szert. De megint egy hardver tömegcikké válásával szembesül – több szereplő jelenik meg a piacon, még alacsonyabb áron kínálnak versenyképes drónokat.
Pontosan ez történt a kínai okostelefon-piacon is. Miután a Huawei megértette és lemásolta a Xiaomi online értékesítési stratégiáját, az ország elsőszámú androidos telefoneladójává vált.
Értékének igazolásához hardver helyett szoftverből vagy szolgáltatásokból (szoftverszolgáltatásokból, ahogy más techcégek szeretik mondani) kellene több pénzt csinálnia. Eredeti üzleti terve szerint okostelefonok csúcseladójává kellett válnia, majd a későbbi szoftvereladásokból és üzletekből termelt volna bevételt. A Xiaomi egyszerűen nem valósította meg ezt a tervet.
A GoPro esete figyelmeztető lehet. Leálltak a hardvereladásai, és most kétségbeesetten kell a szórakozatásba és a videovágásba invesztálnia. Mindent elmond, hogy a szórakoztatás-osztály vezetője januárban lemondott. A videoközpontú hardverből történő szoftvereladás egyelőre nem bizonyított üzleti modell.
A Xiaomi hasonló sorsra juthat, ha – drónokkal, vagy más termékkel, szolgáltatással – nem újítja meg magát.”