„Az oktatási rendszer legdühödtebb ellenfelei állandóan a gyerekek érdekeire hivatkoznak, miközben tevékenységük legfőbb célja éppen ezt cáfolja nap mint nap. A legújabb egyéni kezdeményezés jegyzője, egyben a liberális média egynapos sztárja egy budapesti elitgimnázium tanárnője, aki kerek perec bejelentette, hogy március 15. után nem fog a gyerekeknek osztályzatokat beírni. Ő így tiltakozik az oktatás rendszere ellen. Mi van? Neki ezt is lehet? De hiszen az iskola pedagógiai programja rögzíti a jegyek beírásának rendjét! A hölgy lépése és főleg a kommentárja viszont nem egyszeri – és főleg nem egyszemélyes – akcióról árulkodik. Nem lehet eldönteni, hogy csak szószátyárság volt vagy véletlen elszólás, hogy az igazi gondot érettségi idején okozhatják. Okozhatják?! Ugyan mivel? Közben állandóan a „gyerekek érdekére” hivatkoznak, valójában viszont félrevezetik a gyerekeket azzal, hogy politikai okokból nem kell iskolába járni, és ezzel hőssé lehet válni.
A tiltakozók olyan játszmába kezdtek, amelynek célja már régen nem a létező vagy általuk annak vélt hibák korrigálása. A befolyásos ultraliberális jogvédő szervezetek egyből felső szintű jogi védelmet és minőségi jogszolgáltatást nyújtanak, ha az az Orbán-kormány politikája ellen bárki által felhasználható. A szélsőbaloldali Gyurcsány-párt javában mozgósít (»Fegyverbe!«, üvöltik, mint 1919-ben), továbbá álcivilek, Soros-kitartottak és hídlezáró anarchisták fémjelzik e roppant nemes versengést. De a mindent megbénító általános sztrájk megszervezésével válik egyértelművé, hogy március 15-én kormányellenes háború kiprovokálása immáron a tét.
Oktatásügy? Ugyan! Gyenge ürügy már. Tudatos, szervezett rombolás zajlik, ki tudja, milyen végeredménnyel.”