Milyen legyen az iskola?

2016. február 08. 18:34

Engedjük el a lexikális tudást zsúfoló, tanárt, gyereket, szülőt agyonterhelő iskola lejárt ötleteit, lépjünk tovább a XXI. századba.

2016. február 08. 18:34
Kunhalmi Ágnes
hvg.hu

„A feladat világos: újra kell gondolnunk az iskola igazi természetéről, céljáról, lehetőségeiről alkotott elképzeléseinket az információs kor viszonyaira. Az, hogy a mai magyar kormány szétrombolta azt is, ami létezett, nem ment fel minket a jövő szemében. Az, hogy a mai oktatásirányítás traumatizálja az ország tanárait, tanulókat és szülőket egyaránt, és rettentő gátlásokat kényszerít óvodától gyermekeinkre, nem ment fel minket a gondolkodás alól.

2030-ban senki nem mondhatja majd, hogy »elnézést, de hülye volt a kormány 15 éve, tervgazdaságot épített, ezért ezt nem tudom megcsinálni«.

Az információ kora itt van, a kreatív ember, a tanuló társadalom realitása itt van. Engedjük el a lexikális tudást zsúfoló, tanárt, gyereket, szülőt agyonterhelő iskola lejárt ötleteit, lépjünk tovább a XXI. századba. Találjuk ki most, hogy a Klik felszámolása után, a helyi önrendelkezés és a kiszámítható finanszírozás világában hogyan lépünk hónapról hónapra a kreatív, esélyteremtő iskola felé. Mert ennek alapjait akkor is lerakhatjuk, ha a kormányban nem értik meg, hogy mi ez az egész, és miért fontos.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 133 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
tango47
2016. február 09. 11:12
"... lépjünk tovább a XXI. századba." Hamisítsunk inkább bizonyítványt, diplomát, nyelvvizsga oklevelet, bérletet és így tovább!
catalina9
2016. február 09. 11:05
Líza a rókatündér...
catalina9
2016. február 09. 11:04
ilyen üresfejű sablondumát, amit ez ne időnként lead, utoljára szovjet filmekben láttam.
Dénia
2016. február 09. 10:22
Mindez a tanáron múlik.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!