„Viszont még a fentiek fényében is nehéz elfogadni, hogyha egy oktatási (NER-szóhasználatban, kevéssé tényszerűen: köznevelési) kerekasztalnál összegyűlik úgyszólván mindenki, akit az oktatásügy a kormány szerint érint vagy érdekel, akkor ott a gyerekek nemhogy szót nem kapnak, de még csak szóba sem kerülnek.
Született megállapodásféleség mindenről – az elbaltázott oktatáscentralizáció központi intézménye, a Klik decentralizálásától a krétabeszerzés liberalizálásáig –, csak éppen arról nem beszéltek, ami a lényeg lenne: hogy a diákokat végletesen terheli, törvényellenesen és érthető ok nélkül szelektálja és szegregálja, stresszeli és terrorizálja az iskolarendszerünk, cserébe viszont nem ad nekik versenyképes tudást. Hogy a két legfontosabb munkaerő-piaci kompetencia (használható informatikai jártasság és nyelvtudás) nélkül bocsátja útjára a tanulók többségét, és hogy az újdonságuk ellenére is elavult, múlt századi szemléletű, hibáktól hemzsegő, hiányos és ingerszegény, uniformizált könyvekből próbálja tanítani őket.