„A Varga Pincészet értékesítése 2015-ben tovább gyorsult, a 2014-es 12 százalékkal szemben az elmúlt évben 21 százalékkal, 11,8 millió palackról 14,2 millióra nőtt. Pincészetünk 23 éves történetében a 2015-ös év volt a legsikeresebb.
Értékesítésünk optimális nagyságrendjét korábban 10-12 millió palack közé terveztük, azonban az elmúlt két év eredményei alapján és a minőségi bor iránti növekvő keresletnek köszönhetően 4-5 éven belül elérhetőnek tűnik az évi 20 millió palack is.
A növekedés szerkezete is igen kedvező, a legnagyobb ütemben, 43 százalékkal a prémium boraink iránti kereslet nőtt, de az átlag fölötti, 28 százalékos volt a gasztronómia növekedése is. A kedvező külső körülmények, a turizmus és a kiskereskedelem bővülése mellett a növekedéshez jelentősen hozzájárult, hogy az új visszaváltható „Varga-palack” a kereskedők és a vendéglősök után a fogyasztók szívét is elnyerte.
A növekedés fő oka azonban valószínűleg az volt, hogy a 2014-es rendkívül kedvezőtlen évjáratból sikerült a maximumot kihozni. Boraink versenyképességét mutatja, hogy más pincészetekkel ellentétben mi a 2014-es gyenge évjáratból származó borokkal indultunk borversenyeken, és többször nyertünk is. Ezek közül kiemelkedő sikernek számított, hogy Aranymetszés Badacsonyi Olaszrizlingünk a VinAgora Nemzetközi Borversenyen az aranyérem mellett a legjobb magyar fajtabor címet is elnyerte.
Rekord mennyiségű szőlőt, 17,8 millió kilogrammot dolgoztunk fel 2015-ben badacsonyörsi, feldebrői és olaszliszkai pincészeteinkben, ebből 2,14 millió kilogramm származik a családi, 250 hektáros szőlőbirtokról, amely elsősorban prémiumbor készítésünk alapja. Az évjárat fő jellegzetessége az illat- és ízgazdagság, boraink minősége az új évjárattal látványosan emelkedik. A gyors növekedés miatt a termelési kapacitások jelentős bővítésére van szükség, a 2016-os évben badacsonyörsi és feldebrői pincészetünkben együttesen 1,5–2 milliárd forint értékben tervezünk beruházásokat.”
(Közlemény.)