„Az ébredő Erő a mai blockbusterekre jellemző nyaktörő tempóban száguld előre, viszont azokhoz képest mértéktartással, visszafogottsággal teszi, az egymást érő akciók inkább stílusosak és hangulatosak, mintsem megalománok, tudnak, mernek teret engedni a karaktereknek. Ez pedig szerencsés, mert messze nem csak a régi motorosknak lehet örülni. John Boyega mint a rohamosztagos Finn és Daisy Ridley mint a roncsvadász Rey karizmatikusan, meggyőzően hozzák a tipikus, tékozló hősöket, útjuk, változásuk, fejlődésük (mert szerencsére van) hihető, sőt, izgalmas, és különösen Rey telitalálat: a film nagyját az ő ereje és jelenléte tartja össze, és akárhogy is nézzük, teljesítmény, hogy Han és társai ellenére tud ő lenni a film sztárja, szíve, lelke (sőt, merészet mondok: lényegében ő az új film Luke-ja, és jobb, mint az eredeti). Adam Driver Kylo Renként közben humanizmust és sérülékenységet, urambocsá, gyengeséget visz a szerepébe, ez pedig meglepő és szimpatikus újdonság a franchise ikonikus gonoszai körében.
Ugyanakkor a nyaktörő tempó vissza is üt: jó lett volna néha kicsit lassítani, megállni, és jobban megalapozni az akcióknak meg a karaktereknek és a kapcsolataiknak (Finn és Rey viszonya nagyon fontos, ugyanakkor rendkívül felületes, maszatolt), így ugyanis elveszik a film egyik fő potenciálja. Az érzelmi kötődést nem a jó cselekményvezetés, a kisebb-nagyobb fordulatok vagy akár a karakterpillanatok szolgáltatják, hanem a régóta ismert és szeretett díszletek, designok és szereplők puszta jelenléte. Ez áll Az ébredő Erő útjában ahhoz, hogy önmaga és így igazán nagy lehessen: Abrams határozottan nem baszott el semmit, viszont a hozzáadott értéke is a nullához közelít.”