„Az egy lakosra jutó évi átlagos 1,2 mozijegy megvásárlásával vezető pozícióban vagyunk a régióban. Romániában, Szlovákiában és Bulgáriában ez az adat lényegesen kisebb, 0,5 és 0,7 között mozog. Csehországban vagy Lengyelországban jobb a helyzet, csaknem megközelíti a magyarországi értéket, hiszen csak két-három tizeddel maradnak el tőlünk – nyilatkozta lapunknak Buda Andrea, a Cinema City marketing és PR igazgatója.
Ez a tendencia pedig már csak azért is elgondolkodtató, mert utóbbi két országban igen népszerűek a helyi gyártású filmek. Egyszóval: kevesebbet költenek mozira, viszont sokkal szívesebben veszik a nemzeti termékeiket. Lengyelországban egy saját gyártású film akár három-ötmillió nézőt is összeszed, de, ahogy Buda Andrea fogalmaz, az egymillió néző szinte alap. Nos, ha Magyarországon egy hazai gyártású film eléri a százezer nézőt, bombasikerről és rekordokról beszélünk. Pedig Lengyelországban csak négyszer, nem tízszer többen laknak. (...)
Ha magyar filmsztárt kell megnevezni, gondban van a hazai filmrajongó, mert olyan nevek kerültek a papírra, mint Bujtor István, Kulka János vagy Hernádi Judit, akik már jó ideje nem vállaltak mozis szerepeket. Mert, ha esetleg Lengyel Tamás, Thúróczy Szabolcs, Simon Kornél vagy Ónodi Eszter neve került volna a papírra, gondolhatnánk azt, hogy ismerik az új magyar filmek kedvenc színészeit. De nem...”