„De elég lehet-e néhány sikeres vállalkozás ahhoz, hogy megváltoztassa az egész rendszert?
Igen abszolút. Az önbizalomhoz kellenek a bátorító példák, viszont először azoktól az érzésektől kell megszabadulnunk, hogy mi nem vagyunk eléggé tehetségesek, nem vagyunk elég okosak, és hogy bármit is érünk el, a külvilág majd úgyis elrontja. A történelem már annyiszor bebizonyította, hogy az emberiség hihetetlen dolgokra is képes, ha el tudja képzelni és tesz is érte, úgyhogy én meg vagyok győződve arról, hogy ugyanezt Magyarország is meg tudja tenni.
Az, hogy képesek vagyunk rá, még nem jelenti azt, hogy meg is tesszük, vagy ha mégis, kérdés, hogy mikor. Ön szerint mikor?
Egy dolog biztos, hogy valami már elkezdődött. A vállalkozásban és a kreatív munkában az optimizmus nem elegendő, viszont szükséges feltétel ahhoz, hogy valami beinduljon, és egy ország esetében sincs ez másképp. Most az a kérdés, hogy mennyire lesz széles ez a mozgalom, amit az előbb említett cégek elkezdtek. Az első dolog, amit meg kellene tennünk, hogy írunk egy optimistább himnuszt, amiben nem arról van szó, hogy milyen rossz nekünk minden. Minden népnek megvannak a maga kihívásai, csak ne ez legyen már az identitásunk, hogy nekünk minden mennyire borzasztó, mert addig, amíg ebben élünk, önbeteljesítő jóslatként állandóan ez lebeg felettünk. Nagyon fontos az, hogy merjünk hinni abban, hogy vannak pozitív, érdekes, jó dolgok, és ezek meg is tudjanak történni. Hozzáteszem, az internetiparban is sokszor voltak már hullámvölgyek, és még lesznek is. Önmagában az, hogy vannak hibák és vannak nem sikeres cégek is, még nem jelenti azt, hogy a kreatív erő, ami az egészet áthatja, ne lenne helyes. Az a fontos, hogy lássuk, hogy akár akarjuk, akár nem, a világ egyre gyorsabban változik, és ha Magyarország meg akarja találni a helyét ebben a gyorsan változó világban, akkor a magunk útját kell járni, és nem másokat kell követnünk. Ahhoz, hogy mi erre képesek legyünk, egy dolog szükséges, és ez a kreatív hozzáállás az élethez.