Már szoftver értékeli, érdekfeszítő-e weboldalunk

2015. november 05. 09:40

Az EyeQuant szoftvere 80%-ban meg tudja jósolni mennyire fog működni a weblapunk, érdekli majd valakit egyáltalán. Segít a gyártás során a felesleges dizájn és tartalmi elemek kirostálásában és termékünk sikeres eladásában is.

2015. november 05. 09:40
Motherboard



Weblapokat értékelni elég macerás dolog, a fókuszcsoport nem minden esetben segít, csak hetek múltán lehet majd valamilyen eredményt kihozni belőlük, ami a legtöbb esetben csak kis átfedésekkel igazolja be a valódi látogatók értékelését. Sem a megrendelő, sem a dizájner csapat sem tudja megítélni objektíven a saját „művét" soha, a látogatók egészen másként gondolkodnak egy-egy termékről és másra gerjednek vizuálisan is a legtöbb esetben. A berlini EyeQuant ezt unta meg és készített egy gépi algoritmust, ami ezt a hálátlan feladatot végzi el sokkal precízebb módon és megspórolja az emberi erőforrást is.

Miközben Ön ezt olvassa, valaki máshol már kattintott erre:

A bankárok vacsorája: veszélyes csomag látott napvilágot Magyarországon, ez mindenkit érint

A bankárok vacsorája: veszélyes csomag látott napvilágot Magyarországon, ez mindenkit érint
Tovább a cikkhezchevron

Fabian Stelzer az algoritmus kiötlője szerint az EyeQuant elég pontosan meg tudja „jósolni" az adott célcsoport mennyire fogja érdekfeszítőnek találni a tesztelendő weblapot, és mindezt csak 5 másodperc alatt teszi. A szoftver egy továbbfejlesztett „Heat Map" megoldás (ahol azokat a részeit detektálják egy weblapnak, ami először kelti fel a leginkább a látogatói figyelmét), viszont maga az API testre szabható, vagyis beállíthatja a tulajdonos, hogy pontosan mit vizsgáljon egy adott termék esetében, mi lehet a hibás a dizájnban, a menürendszeren, hiszen nyilván magát a terméket akarják eladni a weboldallal és nem feleslegesen gyártották le azt. Az EyQuant mögött egy komoly kutató modul rejtekezik, maga a gép folyamatosan tanul az egyes oldalakból, azok felépítéséből, vizuális megvalósításukból. Emberi tesztelők értékelését is beletáplálták az adatbázisba, ezeket is összeveti a saját véleményével és átlagolja őket, de a legtöbb esetben a gép mindig pontosabb eredményt ért el, mint a humán fókuszcsoport. Mellesleg már 80%-ban beváltak a jóslatai. Az EyeQuant megoldást lehet így arra is használni, hogy az egyes csoportok milyen elemekre reagálnak  legerősebben, ezeket pedig hogyan lehet a tartalom és designgyártó szoftverekbe is már a weblap készítéskor is implementálni, elkerülni a felesleges és pénzfecsérlő üresjáratokat egy a figyelmet fel nem keltő és drága megoldás megvalósításával. 

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!