Az EyeQuant szoftvere 80%-ban meg tudja jósolni mennyire fog működni a weblapunk, érdekli majd valakit egyáltalán. Segít a gyártás során a felesleges dizájn és tartalmi elemek kirostálásában és termékünk sikeres eladásában is.
2015. november 05. 09:40
p
0
0
0
Mentés
Weblapokat értékelni elég macerás dolog, a fókuszcsoport nem minden esetben segít, csak hetek múltán lehet majd valamilyen eredményt kihozni belőlük, ami a legtöbb esetben csak kis átfedésekkel igazolja be a valódi látogatók értékelését. Sem a megrendelő, sem a dizájner csapat sem tudja megítélni objektíven a saját „művét" soha, a látogatók egészen másként gondolkodnak egy-egy termékről és másra gerjednek vizuálisan is a legtöbb esetben. A berlini EyeQuant ezt unta meg és készített egy gépi algoritmust, ami ezt a hálátlan feladatot végzi el sokkal precízebb módon és megspórolja az emberi erőforrást is.
Fabian Stelzer az algoritmus kiötlője szerint az EyeQuant elég pontosan meg tudja „jósolni" az adott célcsoport mennyire fogja érdekfeszítőnek találni a tesztelendő weblapot, és mindezt csak 5 másodperc alatt teszi. A szoftver egy továbbfejlesztett „Heat Map" megoldás (ahol azokat a részeit detektálják egy weblapnak, ami először kelti fel a leginkább a látogatói figyelmét), viszont maga az API testre szabható, vagyis beállíthatja a tulajdonos, hogy pontosan mit vizsgáljon egy adott termék esetében, mi lehet a hibás a dizájnban, a menürendszeren, hiszen nyilván magát a terméket akarják eladni a weboldallal és nem feleslegesen gyártották le azt. Az EyQuant mögött egy komoly kutató modul rejtekezik, maga a gép folyamatosan tanul az egyes oldalakból, azok felépítéséből, vizuális megvalósításukból. Emberi tesztelők értékelését is beletáplálták az adatbázisba, ezeket is összeveti a saját véleményével és átlagolja őket, de a legtöbb esetben a gép mindig pontosabb eredményt ért el, mint a humán fókuszcsoport. Mellesleg már 80%-ban beváltak a jóslatai. Az EyeQuant megoldást lehet így arra is használni, hogy az egyes csoportok milyen elemekre reagálnak legerősebben, ezeket pedig hogyan lehet a tartalom és designgyártó szoftverekbe is már a weblap készítéskor is implementálni, elkerülni a felesleges és pénzfecsérlő üresjáratokat egy a figyelmet fel nem keltő és drága megoldás megvalósításával.
Számára nem volt megbocsátás, ellentétben másokkal, így például Szabó István rendezővel, aki hosszú időn keresztül gyártotta a terhelő tartalmú jelentéseket. Balogh Gábor írása.
Lényegesen gyorsabbá és hatékonyabbá válik az ügyintézés. Emellett nem kell többet papírokat sem szkennelni, iratokat e-mailen vagy messengeren küldözgetni.
A volt EP-képviselő szerint az elmúlt mintegy száz évben a külső erők megtalálták azokat az ágenseket, akik belül tudtak zavart kelteni vagy idegen érdekeket megjeleníteni.