„A mandineres ügyvezetés most ebből kilóg. Miért?
Fél-háromnegyed éve erőteljesebben benne vagyok a cégben és látom, hogy a Mandiner a magyar sajtó leghatékonyabb szeglete, iszonyatosan kicsi pénzből hoz létre egészen nagy elérést. Ebből lehetne kiváló üzleti eredményt produkálni. Ebből lehetne kiváló üzleti eredményt produkálni, de mostanáig ez nem sikerült, aminek az okait jó ideje vizsgálgatjuk. A legfontosabbat minden szakember ismeri: a hazai online média külföldi behatolás következtében szinte teljesen tönkrement. Év eleje óta a Mandinerbe jobban beletettem magam, ennek az eredménye valamelyest már látszik is: leigazoltuk Stumpf Andrást (a Heti Válasz korábbi sztárpublicistáját – a szerk.), és most a MagnetBank hathatós segítségével új irodába sikerült költöznünk. Abban bízom, hogy az elkövetkező egy évben további komoly változások lehetnek – például a sokat emlegetett dizájnváltás. (…)
Amikor elmegy a Média Hungary-re és végignéz a szakma krémjén, akkor mit gondol róluk?
Nincsen különösebb rossz érzésem. De különösebben jó sem. Egy szakma, ahol vannak közepesen jól fizetett menedzserek, akik elvégzik a dolgukat, az elért eredmény pedig átlagosnak mondható. Sok barátom van a szektorból, nincsenek elelnségeim. Szoktam velük ebédelni. Jobb a helyzet, mint a 90-es években, amikor rettenetesen rossz minőségű emberanyag irányította a magyar médiát; ettől lehetett az Internetto vagy később az Index sikeres. Nem olvastak újságot, nem ismerték a saját szakmájukat, lemaradtak az egész internetmédia-forradalomról.
Azért ezzel vitatkoznánk. A Figyelő, a Magyar Narancs, az Élet és Irodalom, a kereskedelmi tévék háza táján voltak jó minőségű tartalmak.
Oké, ezzel nem is vitatkozom. Én a tulajdonosi-döntéshozói-vezetői rétegről beszélek, akik nem értették meg az idők szavát, az internet jelentőségét. A műhelyek között tényleg voltak kiválóak.
Az ősszel elinduló kormányközeli médiumok átrendezhetik a piacot?
Szerintem az online világban nem sok átrendeződés várható. Az említett projekt a nyúl mögé lő, úgy még senki nem ejtette el a vadat. Én mindig a nyúl elé lövök. Kürti Sándor (az adatbiztonsággal foglalkozó Kürt Zrt. alapítója – a szerk.) nemrég azzal konferált fel valahol, hogy a Gerényi soha nem csinált semmi komolyabb dolgot, csak mindig egy kicsit hamarabb csinált meg mindent, mint a többiek – és ez igaz is. Habonyék viszont akkor akarnak online portált csinálni, amikor az már elavult műfajnak számít.”
(Román Balázs és Siposs Zoltán interjúja a nyomtatott Kreatív magazinban)