Az sem igaz, hogy a fenti példák azért kivételek, mert azokban az esetekben a Teremtő Isten maga hajtotta végre az emberek elpusztítását. Ki ne ismerné Ábrahám és egyszülött fiának, Izsáknak megrázó történetét. Isten úgy tette próbára Ábrahám hitét, illetve hűségét, hogy felszólította fiának megölésére, feláldozására. Ábrahám kész volt fia életének kioltására, ha Isten így rendeli, bár Izsák bűntelen, ártatlan volt. Ez nem egy büntetés végrehajtása lett volna, hanem gondolkozásom szerint emberölés, és nem minősült volna bűnnek, sőt inkább dicséretes engedelmességnek; igaz, a tízparancsolat „ne ölj” mondata Ábrahám életében még nem létezett.
Az sem igaz, hogy csak Isten parancsának teljesítése miatt nem minősült volna emberölésnek Ábrahám emberáldozata. Tudunk példákat arra, hogy emberölés nemhogy bűnnek nem számított, hanem kifejezetten megtiszteltetést eredményezett az elkövető számára, bár semmi köze nem volt isteni akarathoz. Ismét egy jól ismert bibliai példát szeretnék felhozni állításom igazolására. Dávid és Góliát összecsapását megelőzően a filiszteusok és Izrael csapatai készültek egymás legyilkolására, amikoris a filiszteusok egyik katonája, Góliát azt a javaslatot tette, hogy háború, általános vérengzés helyett álljon ki párviadalra vele egy izraeli katona és a vesztes tábora, ill. népe szolgáljon a győztes fél népének. Góliát tulajdonképpen egy tisztességes, elfogadásra érdemes javaslattal állt elő, nem volt bűnösebb, mint bármelyik izraeli katona, akik szintén parancsteljesítésre álltak készen.
Bár Isten akaratára hivatkozott Dávid, aki szembeszállt Góliáttal, de nincs rá bizonyíték, hogy istenítéletet hajtott volna végre. Végül is két „katona” csatája zajlott le. Talán még árnyalja is Dávid érdemét az a tény, hogy az izraeliek királya, Saul nagy vagyont és lánya kezét is felajánlotta annak a harcosnak, aki legyőzi Góliátot, és ezen jutalom reménye nem hagyta hidegen Dávidot sem. Dávid tehát megölt egy embert, akinek bűnösségéről nincs is bizonyítékunk és ezt az Ószövetséggel karöltve nem tekintjük bűnnek, hanem helyes cselekedetnek.
Az Ószövetségből nemhogy a emberölés tilalma hiányzik, de esetenként mind kiszabandó büntetés elő van írva. Néhány példa erre a következő:
Mózes kivonulások könyv 21,12-ben az áll: aki valakit úgy megüt, hogy az illető belehal, halállal lakoljon.