Azt a következtetést vonhatjuk le tehát, hogy az Alkotmánybíróság ma már nem tekinti a jogbiztonság részének azt, hogy ideiglenesen senkit ne lehessen a társadalombiztosítási ellátásból kiszorítani. Láthatjuk, hogy bár ugyanazokra az elvekre építenek a fent bemutatott juttatások tekintetében, húsz év elteltével ezek tartalmát már máshogyan értelmezi a testület. Teszi mindezt úgy, hogy egy 2012-es határozatában deklarálta, hogy a jogállami értékek megváltoztathatatlanok. Erre hívta fel a figyelmet a fent idézett 2013-mas határozathoz fűzött különvéleményében Dr. Lévay Miklós is.
Ahogyan a 45/2012. (XII. 29.) AB határozat is rögzítette: »[a]z alkotmányok tartalmi és eljárási mércéi és követelményei demokratikus jogállamban állandóak. A tartalmi és eljárási alkotmányos követelmények nem lehetnek alacsonyabbak az Alaptörvény időszakában, mint az Alkotmány(törvény) időszakában voltak. Az alkotmányos jogállam követelményei továbbra is és folyamatosan érvényesülő követelmények a jelenben és programok a jövőre nézve. Az alkotmányos jogállam konstans értékek, elvek és garanciák rendszere. Az alkotmányos jogállamban egyszer már elfogadott értékek, elvek, garanciák, követelmények szintjei nem csökkenhetnek, és azok érvényesülésének a megkövetelése sem veszíthet szigorából.« Ezek alapján szükséges lenne, hogy az Alkotmánybíróság a fent bemutatott jogok korlátozásának a jogállamisággal való összeegyeztethetőségével kapcsolatosan iránymutatással szolgáljon, mert a határozatok alapján a szerzett jogok védelmét kikezdheti a mindenkori parlamenti többség akarata.
Összegzésképpen megállapíthatjuk, hogy bár az Alkotmánybíróság gyakorlata a tekintetben töretlen, hogy hasonló kérdések elbírálásánál következetesen használja fel újra az évtizedes gyakorlata folytán kialakított jogelveket, ez azonban – mint láttuk – adott esetben csak formai egyezést jelent, tartalmilag ezek az elvek nem feltétlenül jelentik ugyanazt, amit 20 évvel ezelőtt jelentettek. Látnunk kell, hogy a közjó nem egy statikus jelenség, a társadalmi igények hosszabb távon változhatnak; ez a változás sem szabadna azonban, hogy azoknak a jogelveknek a halálát jelentse, amelyek több évtizedes alkotmánybírósági gyakorlat során kristályosodtak ki. Okkal merülhet tehát fel a kérdés: az államunk alapját képző elvek ilyen módon történő, gyors és jelentős változása összeegyeztethető-e a jogbiztonság követelményével? Elvárhatjuk-e az állampolgároktól, hogy jogkövető magatartást tanúsítsanak, ha maga a taláros testület sem tudja minden esetben következetesen értelmezni az egyes jogelveket?”