Amerikai elnökválasztás: komplett Hollywood felsorakozott Harris mellett
A vörös szőnyeg most már politikai placcon terül el.
Az utóbbi, durván tíz év alatt egyszerűen kivesztek Hollywoodból az ún. mid budget, vagyis közepes költségvetésű filmek.
„És ezzel helyben is vagyunk: azok az alkotók, írók, rendezők, színészek, akik komolyabb filmet akarnak csinálni, de nem aprópénzből, lassan elszivárognak a tévébe. Steven Soderbergh például 2013-ban unta meg a banánt, amikor a Matt Damon főszereplésével tervezett Túl a csillogáson (Behind the Candelebra) című életrajzi filmjét (büdzsé: 23 millió) egyetlen stúdió sem volt hajlandó finanszírozni – végül elvitte a projektet az HBO-hoz, és szépen besöpörte érte a kritikusi méltatásokat és az Emmy-díjakat. Aztán nekiállt a Cinemaxnál (HBO-tulajdon) az utóbbi évek egyik legjobb és legeredetibb új sorozatának, a A sebésznek (The Knick), amelyben Clive Owen játssza a főszerepet – az összes epizódot maga Soderbergh rendezi, októberben jön a második évad.
Soderbergh pedig csak egyetlen példa, David Fincher is egyre inkább a tévé felé kacsintgat: nem csak a Kártyavárra (House of Cards) kell itt gondolni Kevin Spacey-vel (ebbe egyébként olyan egyéb rendezők is beszálltak, mint Carl Franklin, Joel Schumacher vagy Jodie Foster), hanem a brit Utopia remake-ére és a Video Synchronicityre is. Ugyan mindkettő pont az utóbbi napokban esett kútba az HBO-nál, szóval jelenleg úgy tűnik, mégsem fognak elkészülni, de az már a szándékból is világos, hogy Fincher távolodik a mozifilmektől.
És ott van David Lynch, aki tíz évvel az Inland Empire után a Showtime-nál tér vissza a Twin Peaks harmadik évadával (elvileg az összes epizódot ő fogja rendezni). És Frank Darabont, aki a The Walking Dead adaptálása és az első rész rendezése után a TNT-nél próbálkozott a Mob Cityvel (igaz, bukott vele). És Jonathan Nolan, aki testvére forgatókönyvíró-társaként kezdte a Tökéletes trükkben és a Batman-filmekben, és aki mostanra végleg megállapodott a tévénél (Person of Interest, a jövőre érkező Westworld és Asimov Alapítványának adaptációja). És José Padilha, aki az Elite Squad 1-2 és a Robotzsaru-remake után a Netflix drogháborús drámája, a Medellin kartellről szóló Narcos producereként és rendezőjeként lép színre. Még ennél is hosszabban lehetne sorolni a vászonról a dobozba költözött A-listát sztárokat – tíz éve elképzelhetetlen lett volna, hogy egy Kevin Spacey kaliberű színész egy tévésorozatban játsszon főszerepet.”