„És ezzel helyben is vagyunk: azok az alkotók, írók, rendezők, színészek, akik komolyabb filmet akarnak csinálni, de nem aprópénzből, lassan elszivárognak a tévébe. Steven Soderbergh például 2013-ban unta meg a banánt, amikor a Matt Damon főszereplésével tervezett Túl a csillogáson (Behind the Candelebra) című életrajzi filmjét (büdzsé: 23 millió) egyetlen stúdió sem volt hajlandó finanszírozni – végül elvitte a projektet az HBO-hoz, és szépen besöpörte érte a kritikusi méltatásokat és az Emmy-díjakat. Aztán nekiállt a Cinemaxnál (HBO-tulajdon) az utóbbi évek egyik legjobb és legeredetibb új sorozatának, a A sebésznek (The Knick), amelyben Clive Owen játssza a főszerepet – az összes epizódot maga Soderbergh rendezi, októberben jön a második évad.
Soderbergh pedig csak egyetlen példa, David Fincher is egyre inkább a tévé felé kacsintgat: nem csak a Kártyavárra (House of Cards) kell itt gondolni Kevin Spacey-vel (ebbe egyébként olyan egyéb rendezők is beszálltak, mint Carl Franklin, Joel Schumacher vagy Jodie Foster), hanem a brit Utopia remake-ére és a Video Synchronicityre is. Ugyan mindkettő pont az utóbbi napokban esett kútba az HBO-nál, szóval jelenleg úgy tűnik, mégsem fognak elkészülni, de az már a szándékból is világos, hogy Fincher távolodik a mozifilmektől.