„Most ott tartunk, hogy a Fidesz újra felfelé kapaszkodik a népszerűségi versenyben és erőteljesen szervezi új médiabirodalmát is, miközben pontosan abba az irányba manipulálja a lakosságot, amerre neki megfelel. Mondjuk ebben kezére játszik az ellenzék fantáziátlansága és a véletlenek sorozata is, például az, hogy éppen most indult meg egy népvándorlásszerű áradat Szíriából Nyugat-Európa felé, és hogy az EU éppen most tehetetlenkedik legtöbbet a menekült kérdésben.
Az, hogy mi a Fidesz hármas kommunikációs célja, teljesen világos: 1. Tematizálni a közbeszédet (és közgondolkodást), hogy a lakosság és az ellenzék mindig azokkal az ügyekkel foglalkozzanak, amelyekkel a kormányzat akarja 2. Előkészíteni az újabb és újabb kormányzati döntéseket olyan módon, hogy azok tényleges bevezetéseit már előre „kitalált” kommunikációs panelekkel tudja tálalni a Fidesz-vezetés, olyan kommunikációs trükkökkel, melyekre van a társadalomban fogadókészség 3. Egyszerű, ösztönök szintjén ható hívószavakkal, kifejezésekkel, gondolatokkal manipulálni a lakosságot, hogy a szervilis támogatói kör megmaradjon és bővülni tudjon.”