„Nos, e külföldi cégekhez képest a Közgép most legfeljebb diákcsínyt követett el, ha egyáltalán elkövetett valamit. Azért tiltották el Simicska Lajos vállalatát három évre a közpénzektől, mert a Győr-Gönyű kikötő fejlesztésére kiírt pályázaton állítólag rosszul adta meg két komp fedélzetének alapterületét.
Elképesztő skandalum, valóban, csak hát akkor szegény Strabagot körülbelül hárommilliárd esztendőre kellett volna kizárni a hazai tenderekből – de ilyen határozat sosem született. Ehelyett Strabagék és a többiek nyugodtan alvállalkozgatnak idehaza; annyi a különbség a szoci időkhöz képest, hogy nem ők a konzorciumvezetők egy-egy pályázaton, hanem illedelmesen betagozódnak a magyar nagytőke mögé, de egyébként nem bántja őket senki.
Az Orbán–Simicska háború eddigi mérlege tehát a következő: azok a »gonosz« külföldi vállalatok, akiket – a szuverenitásháború jegyében – megkísérelt kihajítani a Fidesz az ajtón, szép nyugodtan visszamásztak az ablakon, és kiegyeztek a kormánnyal. Lett alku az RTL Klubbal reklámadóügyben, az állam kulcsvállalataként jegyzett Magyar Villamos Művek élére sikerült a francia Suez éléről igazolni egy olyan csúcsmenedzsert, aki anno hangosan ellenezte a rezsicsökkentést, a Közgép kigolyózásával pedig a hazai Duna Aszfalt mellett a Strabag–Colas–Swietelsky-tengely is erősödhet.”