Ha csak az orrukig látnak...

2015. június 10. 09:59

Ha ilyen megközelítésben nézzük, egy felzárkóztató osztály és a felzárkóztatást követő integráció sokkal hasznosabb, s minden tekintetben eredményesebb dolog, mint a jogvédők doktriner „egyenlősdije”.

2015. június 10. 09:59
Sinkovics Ferenc
Magyar Hírlap

„Aki látott már ilyen felzárkóztató osztályt, illetve iskolai részleget, az tapasztalhatta, mennyire egyszerű dolgokról van szó. Megtanuljuk például a különböző köszönési formákat, megtanuljuk befűzni a cipőnket, megtanulunk villával enni, és megtanulunk hallgatni, ha a felnőttek, például a tanítók beszélnek… 

Apróságok? Persze, de aztán jönnek szép sorban az ezeknél is fontosabb dolgok! Például a szabályok, az »enyém és a tied« tisztelete, és így tovább. De létezik egy olyan szociokulturális dimenzió is, amelyben a családok nem tudják átadni ezt a tudást a gyerekeiknek, mert ők sem rendelkeznek vele. Egy másik hagyományrendszer, egy másik kultúra törvényei szerint élnek. Ez nem jobb és nem rosszabb a többségi társadalom kultúrájánál, de mindenképpen más. Többek között feltétlen szabadságszeretet és nagyfokú spontaneitás jellemzi. Például ezt a szabadságszeretetet és a spontaneitásra való hajlamot is valahogy csendesítenie, »normalizálnia« kell az iskolának ahhoz, hogy saját közösségébe tudjon majd illeszteni egy addig jobbára szertelenségben élő gyereket. A felzárkóztatás nem könnyű feladat. Ha a tanulók tizenöt százaléka felzárkóztatásra szorul egy »vegyes« osztályban, ott elég nehéz már a klasszikus értelemben vett tananyaggal foglalkozni. Ez visszaveti azokat, akik – számos roma is van közöttük mindenütt – gyorsabban, illetve rendes tempóban haladnának.

Magától értetődik, hogy az iskola megoldást keres ilyenkor, ahogy tette ezt a Huszár-telepi intézmény is. Nincs túl sok recept és lehetőség. (Bizonyos, időnként felbukkanó fantazmagóriákkal, például az egy diák, egy tanító ötletével nincs mit kezdeni.) Az erőszakos integráció pedig riasztó jelenségeket produkált már eddig is, a túlkoros bandák iskolai hatalmaskodásait, pedagógusok elleni támadásokat, tíz hasznos percre zsugorodott tanórákat. Ha ilyen megközelítésben nézzük, egy felzárkóztató osztály és a felzárkóztatást követő integráció sokkal hasznosabb, s minden tekintetben eredményesebb dolog, mint a jogvédők doktriner »egyenlősdije«.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 11 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Toledo
2015. június 11. 06:56
Mindent a normalitás talaján.Ez a cikk azon íródott, kár hogy kevés az ilyen.
gudmen
2015. június 10. 23:27
"Lemond a fél lengyel kormány benyújtotta lemondását Radoslaw Sikorski lengyel házelnök, Wlodzimierz Karpinski kincstárügyi, Bartosz Arlukowicz egészségügyi, valamint Andrzej Biernat sport- és turisztikai miniszter – jelentette be Ewa Kopacz lengyel miniszterelnök szerda esti varsói sajtóértekezletén, írja az MTI. A lemondások a tavaly júniusban kirobbant és kedden újra nagy port kavart lehallgatási botránnyal függenek össze. A lehallgatási botrány rendkívüli sokkot váltott ki a lengyel közvéleményben, a lehallgatott vezető politikusok vulgáris nyelvezete, stílusa, cinizmusa, egész magatartása megdöbbentette a társadalmat, minderről itt írtunk bővebben. Kopacz azt mondta, elképzelhető hogy követelni fogja Andrzej Seremet főügyész leváltását is. Továbbá bejelentette távozását Jacek Rostowski, a miniszterelnök főtanácsadója, valamint Jacek Cichocki államtitkár, a miniszterelnöki hivatal vezetője és a titkosszolgálat felügyelője, akárcsak több miniszterhelyettes."
OberEnnsinnen
2015. június 10. 15:01
" Ha ilyen megközelítésben nézzük, egy felzárkóztató osztály és a felzárkóztatást követő integráció sokkal hasznosabb, s minden tekintetben eredményesebb dolog, mint a jogvédők doktriner „egyenlősdije”. „Aki látott már ilyen felzárkóztató osztályt, illetve iskolai részleget, az tapasztalhatta, mennyire egyszerű dolgokról van szó. Megtanuljuk például a különböző köszönési formákat, megtanuljuk befűzni a cipőnket, megtanulunk villával enni, és megtanulunk hallgatni, ha a felnőttek, például a tanítók beszélnek… " Szóval, nem lenne problem. Vagy sokkal kevesebb. De akkor miből élnének meg a Soros-szajhák és a Soros-stricik?
Élan
2015. június 10. 10:58
Nagyon szeretném egyszer megkérdezni egy jogvédőtől, hogy egy gyereknek nem ahhoz van véletlenül joga, amire neki(!) valóban szüksége van?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!