„»Tök boldogan élek úgy, hogy nem tudom a savak egymásra hatásának kémiai képleteit felírni. Viszont biztos, hogy nem maratom ki a tüdőmet a lúg és a sav összeöntésével. Ezt a kémia hatást kellene elmagyarázni egy 14 éves kislánynak, és nem a hatsoros kémiaképletet bemagoltatni velük« – mondta az 2014-2015-ös tanévet értékelő beszélgetésen Czunyiné Bertalan Judit.
A természettudomány nem a politikusok erőssége, pár éve még Pokorni Zoltán balneológiai fejtegetésein mosolyoghattunk, de az a botlás sehol nincsen ahhoz képest, amit most a köznevelés irányítója mondott. (...)
Még ha el is fogadjuk, hogy a társadalom másként ítéli meg humán és a reál tudást, ez nem lehet ok arra, hogy valamelyiket is lenézzük. Azok a mondatok, amik úgy kezdődnek, hogy »Tök boldogan élek úgy, hogy nem tudom« pedig pont ezt teszik. Bizonyos tudást leértékelnek.
Lássuk, mit tud az államtitkár asszony a tantervről? Úgy véli, hogy ott hatsoros kémiaképleteket magoltatnak be. Ne feledjük el, hogy jelenleg az a NAT van érvényben, amit a jelenlegi kormányzat készített el, ebben a tantervben valóban nőtt a megtanulandó tényanyag mennyisége, és minthogy az óraszámok nem változtak jelentősen (kicsit csökkentek például kémiából), ez biztosan a szemlélet formálásának, a készségek fejlesztésének a rovására történik. De még ebben a tantervben sem írja elő senki, hogy hatsoros képleteket magoljanak be diákok, vannak képletek, amiket érdemes megérteni, megjegyezni, de ezek többsége is szerepel a Függvénytáblázatban. Amit tehát az államtitkár asszony számon kér a tanterven, az nem létezik.”