(A baloldali nyelvezet megismeréséhez és a téma továbbgondolásához érdemes megnézni George Lakoff nyelvész és metafora-kutató munkáját is, aki Amerikában a republikánusok kommunikációját vizsgálva megállapította, hogy a konzervatívok üzeneteiket rendszerint központi metaforák köré építik. Ezekkel erősítik a választók tudatában saját morális elképzeléseiket. Lakoff a baloldalt amiatt kritizálja, hogy túl sok időt tölt a konzervatív érvek megcáfolásával, álláspontja kialakításában pedig túl erősen épít a közvéleménykutatások adataira. Előbbi azért probléma szerinte, mert az érvek cáfolásával egyben megismétli és erősíti a potenciális választókban az ellenfél érveit, utóbbi, azaz a közvéleménykutatások túlzott figyelemmel követése pedig azért jelent problémát, mert ezek miatt a baloldal eltávolodik saját gyökereitől, és egyre inkább a közép felé mozdul, ezzel feladva eredeti pozícióit. Ez pedig egyben azt is jelenti, hogy a jobboldal felé is közeledik – ezt vetik fel a Jacobinban a túlságosan establishmentesedő Podemosnak is. A lényeg tehát Lakoffnál is az: kommunikálj értékrendednek megfelelően, egyszerűen, és közérthetően.)
Ennek köszönhető, hogy a Podemos-vezér Pablo Iglesias maga a hagyományos radikális vagy szélső baloldalt is idióták gyülekezetének tartja. Hiszen nem hajlandók a tévé erejével élni, ugyanis alantasnak és manipulatívnak tartják azt. Holott a helyzet ma az, szerinte, hogy az emberek a populáris média alapján döntik el, kire szavaznak, és nem a pártokhoz való hűségük alapján. Ezt jól látni azon is, hogy az elmúlt években a (szélső)jobboldali pártok rengeteget erősödtek amiatt, hogy Fox News és Russia Today stílusú műsorokban osztják az észt a kiábrándult választóknak.
Iglesias szerint ugyanezt kell tenniük a baloldali pártoknak is. A Podemosnak sikerült is, szerepléseivel létrehozta azt a hegemóniát, amely egységbe kovácsolta a tömegeket a megszorítások, és a korrupt elitek ellenében.”