Weyer: A Google és a Facebook nyer a reklámadóval

2015. május 06. 09:22

Weyer Balázs, a Főszerkesztők Fórumának elnöke szerint normális piaci körülmények között működhetne a reklámadó, de Magyarországon nem erről beszélhetünk.

2015. május 06. 09:22

Weyer Balázs, a Főszerkesztők Fórumának elnöke szerint káros a reklámadó, hiszen a Google és a Facebook térnyerése miatt egyébként is küszködő magyar piac csak még nehezebb helyzetbe kerül. A két, Magyarországon nem adózó, tartalmat, értéket elő nem állító cég még jobb helyzetbe kerülhet. Szerinte az ostor végül mindig a szerkesztőségeken csattan, hiszen az egyébként is gyenge lábakon álló, s még a reklámadóval is meggyengített cég kiszolgáltatott lehet a befolyásolásnak.

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 15 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
bumburi
2015. május 20. 14:59
Meg kell adóztatni a Google-ot és a Facebook-ot, ha nem fizetnek önként, akkor a Google és a Facebook érdekeltségek felé irányuló banki átutalásokra kell átalányadót kivenni és az adóbirságot levonni. Mi az, hogy ezek nem adóznak ?
MOPO3OB
2015. május 20. 14:58
Weyer Balázs valószínűleg nem érti a reklámadót. 100 millió forint alatt lenne a Google és a Facebook reklámbevétele?! Ez kevesebb mint 400 ezer dollár. Az, hogy külföldi multikról van szó nem jelent mentességet a magyar reklámadó alól. Ha a külföldi multi nem fizeti be az adót, ez esetben a reklámot megrendelőnek kell kifizetnie az adót. Ez pedig, igaz csak kicsivel, de rontja a Google és Facebook versenyképességét a magyar reklámpiacon. Aki ott költi el reklámbüdzséjét annak magának kell bajlódnia a reklámadóval is. Már korábban, az első reklámadó-felzúdulásos etapban is megírtam, a magyar reklámszakmát elsősorban a nagy infó-szolgáltató multik fenyegetik. Az elmúlt években történt egy átrendeződés az informatikai üzleti világban. Licencbevételektől reklámbevételek felé rendeződtek át a bevételi források. Maradtak ugyan licencbevételi források, de korábbi meghatározó jelentőségük eltűnt. A Google pedig sokkal hatékonyabban szórja a reklámokat a valódi célközönség elé mint az RTL Klub. Egyre többen jönnek rá arra, hogy nem gazdaságos kifizetni a milliót egy fél perces R-time reklámblokkért amit nem is a célközönség néz. Illetve a Facebook reklám messzemenően hatékonyabb a valóság showk közönsége számára.
ördöngös pepecselés
2015. május 20. 14:57
szegény tartalmas és értékes való világ itt mndenki meghülyült?
MZ/X
2015. május 20. 14:57
Nem ez a piacgazdaság?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!