Ugyanis az egyik fontos terület, amiben a felek álláspontja közeledett egymáshoz, az pont a mezőgazdaságra vonatkozó fejezet. Itt az a megállapodás látszik körvonalazódni, hogy amennyiben az USA megnyitja az EU-nak a szarvasmarhapiacát, cserébe az EU megnyitja az USA-nak a baromfipiacát. Vagyis ezzel az EU engedélyezi a savval lemosott baromfi importját az USA-ból, amihez eddig nem járult hozzá. Így semmi nem fogja megakadályozni, hogy az olcsó, fagyasztott és klórozott amerikai csirke dömpingáron ellepje a magyar piacot, egyaránt veszélyeztetve az emberek állását és egészségét. Ez a megállapodás tehát rendkívül kedvezőtlen Magyarország számára, amit tetéz, hogy 2014-ben a hústermelés testtömegét nézve a szarvasmarha 23000 tonna volt, míg a baromfi 430000 tonna. Ebből az adatsorból egyértelműen kiviláglik, hogy a számunka az EU irányába megnyíló baromfiágazat sokkal fontosabb, mint az, amelyik lehetőséghez jut az USA-ban.
Sovány vigasz, hogy Elena Bryan amerikai TTIP-főtárgyaló itt járva, a lehetséges pogácsaexportra hivatkozva próbálta elfogadtatni velünk az egyezményt, ami bár kétségtelenül jól hangzott, mégis értelmezhetetlen, hiszen ha lenne pogácsa iránti kereslet az USA-ban, akkor ezeket a gabonatermékeket az USA saját, hatalmas mértékű állami támogatással segített mezőgazdasági feldolgozóipara is ki tudná elégíteni. Nem is kell az ilyen és ehhez hasonló „érvekkel” különösebben foglalkozni. Még meglepődni sincs értelme, hiszen a pogácsaexport, ahogy a kaliforniai boltok polcaira kerülő magyar paprika is, ugyanannyira megalapozott PR-fogás, mint amilyen a bécsi cukrászda nyitására vonatkozó utalás volt az EU csatlakozásról szóló vitában.
A többi fejezet egyeztetése tehát nem halad ilyen gyorsan, főleg az ISDS-sel kapcsolatban voltak jelentős viták a Európai Parlamentben, aminek a rigai találkozóval vége szakadt. Az USA már többször kifejtette azt az álláspontját, hogy vagy az offshore bíróságokkal együtt kerül elfogadásra az egyezmény, vagy sehogy. Ezt Biden alelnök úgy fogalmazta meg, hogy „nincs értelme annak, hogy ha kis kereszten feszítenek meg”, arra utalva, hogy az egyezmény így is úgy is Amerika-ellenes retorikát gerjeszt, ha tehát ezt így is úgy is, be kell károlniuk, akkor legyen olyan az egyezmény, ami a legtöbb hasznot hozza az Egyesült Államoknak. Ráadásul, miután a CETA tartalmazza a magánvádbíróság intézményét, az USA–nak végképp nem érdeke belemenni egy magánvádbíróság nélküli egyezménybe. Ebből következik, hogy a lényegét tekintve a CETA-ban rögzített módon, három fizetett cégjogász titkosan, mindenféle jogorvoslati lehetőség nélkül fogja majd eldönteni, megfelelőek-e egy nemzetállam szabályai, nem mennek-e túlságosan szembe a nagyvállalati profitszerzés érdekeivel.