Uber mensch, taxissztrájk

2015. március 20. 10:39

Géprombolással nem lehet útját állni a fejlődésnek, de a fair versenykörülmények megteremtése valóban az államra hárul(na).

2015. március 20. 10:39
Spindoc
Spindoc

„A taxisok elkerülésére, megkerülésére eddig is voltak próbálkozások, szolgáltatások. Telekocsi akciók például, vagy a közösségi médiában szerveződő közös autóhasználat, stb. Az Uber mindezt rendszerbe szervezte, megtartotta a legjobb, legkézenfekvőbb tulajdonságokat mind a sofőrök, mind az utasok szempontjából. És persze a legrosszabbakat a hivatalos fuvarosok és az állami adófizetés szempontjából. (...)

Akár így, akár úgy, a szolgáltatások mindenképpen a digitális üzleti modellek és a közösségi gazdaság felé mennek, és azok a startup modellek a legsikeresebbek, amelyek képesek minél többfelé kiszervezni a szolgáltatások nyújtását, minél több embert érdekeltté tenni, miközben a szolgáltatások után járó nyereségből természetesen részesülnek. (A szállodásoknak is riválist jelent az Airbnb, vagy a couchsurfing modell.) Egy biztos, géprombolással nem lehet útját állni a fejlődésnek, de a fair versenykörülmények megteremtése valóban az államra hárul(na).”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 4 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
kjkj945
2015. március 20. 16:56
""Az új Taxirendelet az alábbiakat tartalmazza 1. A 2013. április 18-án érvényes fővárosi taxiállomás-használati hozzájárulással rendelkezőkre vonatkozó szabályok A Rendelet I. fejezetében foglaltaknak való megfelelést első ízben, a taxiállomás-használati hozzájárulás iránti kérelem benyújtásával egyidejűleg kell igazolni. A megfelelést előzetes jármű megfelelőségi vizsgálat keretében a közlekedésszervező (BKK) végzi el. 1.1. Viteldíjra vonatkozó rendelkezések (2013. szeptember 1-jétől!) - a személytaxi szolgáltatás díja kizárólag viteldíjmérő készülékkel (taxaméter) képezhető; - a viteldíjmérő készülék (taxaméter) átállítása a Rendeletben foglalt egységes tarifával (450,- Ft/alapdíj, 280,- Ft/km távolsággal arányos egységdíj, 70,- Ft/perc idővel arányos egységdíj), a meghatározott első (1.) tarifa helyre;"" Az über menschekre nem vonatkozik?
drkovax
2015. március 20. 14:49
Az egész arra jó, hogy a taxiscégek és a taxisok helyett egy másik cég vegye le az egész hasznát. A bevezető időszakban, persze, megosztva ezt az elhalászott hasznot az utassal, viszont cserébe nem egy városból gyűjtve a bevételt, hanem (célként és lehetőségként) a világ összes nagyvárosából. Erre a kifutási lehetőségre alapozva biztosan akad befektető, akik megveszi a médiát, hogy támogassák ezt a "modell"-t, hitessék el az emberekkel, hogy jó lesz ez így. Pedig nem lesz jó. Ez megint egy országok (közösségek) feletti monopólium lesz, hatalmas, városokat, országokat legázoló tőkeerővel, ami hosszú távon rosszabb (képzetlenség), kockázatosabb (felelősség/baleset biztosítás) szolgáltatást hoz, a dolgozóknak pedig nagyobb kiszolgáltatottságot és kisebb jövedelmet ...
rosszkutya
2015. március 20. 11:53
http://www.metazin.hu/index.php/item/3011-vadkapitalista-kozossegi-gazdasag/3011-vadkapitalista-kozossegi-gazdasag
rosszkutya
2015. március 20. 11:31
Közösségi gazdaság, meg startup, mi? Hülyegyerek. Költözz be egy kibucba! http://publius.blog.hu/2014/11/18/a_uber_nem_a_szabad_verseny_letetemenyese
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!