„Az elnéptelenedés, elszegényedés következtében pedig vannak területek, ahol 10-15 kilométeres körzetben nincs bolt. A bevásárlóközpontok ugyanakkor – bármennyire is olcsók – egzisztenciális veszélyt jelentenek a szegény emberekre is. Akik ugyanis autó nélkül nem tudnak messzebbre utazni bevásárolni, kénytelenek az egyre gyérülő és rendkívül megdráguló kis boltokban beszerezni a napi áruszükségletüket. A kereskedelmi létszámcsökkenés már az első Tesco áruházak betelepülésekor éreztette rendkívül káros gazdasági hatásait. A kilencvenes évek közepén egy év alatt több milliárd forintos nemzetgazdasági kárt jelentett több ezer hazai ipari, mezőgazdasági és kereskedelmi munkahely megszűnése, és a helyzet azóta sem sokat javult.
A bevásárlóközpontok ugyanakkor jelentős zöld területek megszüntetését, az autó- és kamionforgalom megnövekedését és gerjesztését is hozzák magukkal, miközben megzavarják egy-egy település szerves fejlődését. Egy hágai felmérés szerint a városban lévő bevásárlóközpontot a vásárlók 25 százaléka közelíti meg személygépkocsival, 53 százalékuk tömegközlekedéssel. Magyarországon ez az arány még rosszabb, lényegesen többen használják az autót, mert több hétre előre vásárolnak be a plázákban. A Tesco leépítései miatt az áruházlánc vezetőivel és a szocialistákkal is jó viszonyt ápoló kereskedelmi szakszervezeti vezető éppen kormányellenes tüntetést tervez. Bizonyára igen különleges lesz egy ilyen demonstráció. Nagy kérdés például, hogy azon megjelennek-e majd az eddigi kormányellenes felvonulásokon aktívan szerepelő »fiatal« természetvédők? Vagy ezúttal inkább tarják magukat az elmúlt napok gyakorlatához, vagyis Tesco-ügyben inkább meghúzzák magukat, és hallgatnak, mint a sír?”