Áder János egy öt nappal ezelőtti kinevezést jelentett be „rendkívüli sajtótájékoztatóján”, amelyen a környezetvédelem fontosságáról beszélt, ami kétség kívül fontos és több figyelmet érdemel Ehhez képest hallgatott a kormány legfrissebb környezetkárosító intézkedéséről, az útdíj-kiterjesztéséről is. Áder János cinkosa a kormány környezetet károsító politikájának. Hallgatott arról, hogy 2010 óta a felénél is kevesebbre csökkent a környezetvédelem támogatása. Az sem zavarta, hogy a zöldhatóságot egy olyan személy vezette, aki doktorit hazudott magának, de kiderült: még diplomája sincs. Hallgatott, amikor egy szakmai tapasztalat nélküli Fidesz-képviselőt neveztek ki az energiahivatal élére. Az útdíj kiterjesztéséről viszont biztosan nem hallgathat. Hiszen a Budapestet és a nagyvárosokat elkerülő autópálya-szakaszok fizetőssé tétele súlyosan károsítja a környezetet. Az útdíj növeli a lakott területek forgalmát és légszennyezését.
A fizetős útszakaszok kapkodó bevezetése olyan jogbizonytalanságot okozott, ami miatt Áder Jánosnak fel kellett volna emelnie a szavát. A február 1-jei „Tavasz jön - Orbán megy” nagytüntetésünknek ezért is az egyik követelése, hogy a kormány vonja vissza az útdíj-sarcot! A Facebookon már több mint 8000-en jelezték részvételükön a rendezvényünkhöz. A témában alapított Ne tegyék fizetőssé az M0-ást oldalunkhoz pedig már 19 ezren csatakoztak.
*
Közlemény.