„Mennyire érinti önt érzékenyen, hogy a BKK-t kettévághatják?
Amikor a BKK-t felállítottuk, az volt a cél, hogy egy integrált közlekedésszervező alakuljon, ami egyszerre foglalkozik a tömegközlekedéssel, a gyalogosokkal, az autós és a biciklis közlekedéssel, ez számos sikeres város modellje Londontól Szingapúrig. Az elmúlt négy évben minden egyes napon azon dolgoztam, hogy ebből a struktúrából a legtöbbet kihozzuk. Nyilván, hogyha az ember egyszer valamit megálmodott, létrehozott, ami aztán működik, és eredményeket is hoz, személy szerint nem feltétlenül örül annak, ha átalakítják. Ha azt mondanám, hogy az átalakítási koncepció helyes, és lehet sikeresen irányítani egymástól elkülönülten a különböző közlekedési ágazatokat, akkor az elmúlt évek munkáját kritizálnám. Ezt pedig nem teszem, mert szerintem az elmúlt évtizedek legsikeresebb négy éve volt a budapesti közlekedésfejlesztésben, számos olyan már elindított projekttel, amelyek még évekig hoznak eredményeket, elég akár a budai fonódóra, az érkező és már megrendelt több száz új járműre, új buszokra, villamosokra, trolikra vagy az elektronikus jegyrendszerre gondolni. De igyekszem nem az érzelmek felől megközelíteni ezt a helyzetet.
Azért csak fáj, hogy levágják a cég egyes részeit...
Amiért az ember rengeteget dolgozott legjobb tudása szerint, az valahol mindig közel áll hozzá. Ha csak a pillanatnyilag ismert koncepció szerint a BKK-tól elkerülő egyik ágazatot nézzük, ott vannak például a taxik: az, hogy ma már nem reklámokkal beborított, 15 éves csotrogányok közlekednek Budapesten, az igenis óriásit változtatott a város arculatán. De a fővárosi közgyűlés eldönti, hogy milyen struktúrában kell majd tovább dolgozni, és nyilván én aszerint fogok tovább dolgozni.
December elején dönt a főváros a cégeinek a vezetőiről. Mire számít, marad?
Meglátjuk, mit dönt a közgyűlés.
Azért kérdezem, mert az elmúlt két évben arról szóltak a hírek, hogy akarja lapátra tenni Tarlós István Vitézy Dávidot.
Néha egy kicsit ez fel lett fújva, de az tény, hogy voltak egyes szakmai kérdések kapcsán viták, ami ennyi beruházás mellett egy ekkora ágazatban teljesen természetes. 37 év korkülönbség van közöttünk, ez kihoz bizonyos látásmódbeli különbségeket. A közgyűlés és a főpolgármester majd dönt, hogy velem kívánnak dolgozni, vagy mással képzelik a folytatást.