Az Origo egy 16 éves portál, történelme és törzsközönsége van, újítani kell és modernizálni is szerettük volna – lehetőség szerint úgy, hogy az állandó olvasók se érezzék drasztikusnak a változást. Interjú.
„Mi volt a fő gondolat, a stratégia, ami a megújulást vezette?
Az Origo egy 16 éves portál, történelme és törzsközönsége van, újítani kell és modernizálni is szerettük volna – lehetőség szerint úgy, hogy az állandó olvasók se érezzék drasztikusnak a változást. A fő gondolat tehát az volt, hogy az értékek megtartása mellett egy frissebb, látványosabb oldal jöjjön létre. Ezt kitűnően szimbolizálja a kék szín, ám újragondolt árnyalatban.
Az új címlappal mit akar üzenni az Origo magáról?
Egy eddiginél modernebb, funkcionálisabb, könnyebben kezelhető portálra törekedtünk. Tényközlés, megbízhatóság, komolyság – továbbra is ezek a fő értékeink. Fontos, hogy ez kiegészüljön egy modern, barátságos képpel, mert ilyenek vagyunk. A legutóbbi címlapfejlesztés egyébként csak a kezdet, az újítások nagy része az elkövetkező napokban, hetekben élesedik, és persze tucatnyi olyan változtatás is történik a háttérben, az algoritmusok szintjén, amelyek szemmel nem láthatók.
Milyen tartalmi, szolgáltatásbeli újítások vannak az új címlapon?
Portfólió-fejlécet helyeztünk el az oldal tetején, az Origo-fejlécben pedig online árfolyamadatok jelennek meg, illetve egy új lehetőség, a „10.000 forintos kép”. Ha olvasóink küldenek az Origónak egy hírértékkel bíró fotót vagy videót, és mi azt felhasználjuk, jutalmul egy tízezer forintos Clickshop vásárlási utalványt adunk. Ezzel az Origo Zrt. egy olyan termékének is jelenlétet biztosítunk, amely egyébként szervesen nem kapcsolódik a hírportálhoz. Bővültek a fejléc kék hátterű, tartalmi elemei is. Az egyes menüpontokban a témához kapcsolódó legfrissebb képes híreinket gyűjtöttük össze. Újdonság még a jobb oldali, zöld színű news-box, amelynek három funkciója van: alapbeállításként a legfrissebb cikkeket listázza, a Top12 gombbal az elmúlt fél nap legolvasottabb anyagai jelennek meg, a Top Like pedig a Facebookon leglájkoltabb cikkeinket hívja be.”