Budapesten többet kaptunk, mint egy világeseményt
A Nemzetközi Atlétikai Szövetség elnöke, Sebastian Coe elárulta, mivel nyűgözték le a magyarok.
Lehet, hogy a gyerekkorától busz- és villamosfüggő Vitézy Dávid 2010-ben zöldfülű volt, de ma már bárkire cserélnék, annak csak kisebb tapasztalata lehet a modern, integrált, európai közlekedésszervezésben.
„Olcsóbb lett a bérleted drágulás helyett? Automatából is megveheted 30 méteres sorban állás helyett? Akár éjfélkor is? Akár ott is, ahol még soha? A telefonod megmondja, pontosan hány perc múlva érsz be a munkahelyedre tömegközlekedéssel? Üzenetet kapsz, ha nem jár a buszod? Ráadásul a metrón is megkapod, mert végre van rajta térerő? Éjszaka hamarabb jutsz haza BKV-val, és nem kell taxiznod? Ha mégis, akkor normális autóval, amin kártyával fizethetsz? Még beugorhatsz a pékségbe, mert a kijelző szerint csak 6 perc múlva jön a buszod? Ami télen meleg, nyáron hűvös, a többségük már normálisan néz ki és a füstöt sem okádja? Folyamatosan állnak üzembe az új buszok, trolik, villamosok?
A buszon nem csak ellenőr vár, hanem jegyárusítás is? Kevesebb a kimaradt járat? Dugóban araszolás helyett buszsávon utazhatsz munkába? A villamosod hamarabb ér célba? Akár füves pályán? Már a metrón bemondják, ha mégsem jár? Meg úgy általában jobb az utastájékoztatás, mint régen? Végre nem csak a buszsáv és az autók között egyensúlyozva szabályos a kerékpározás? Nem kell bringával keringened egy egyirányú utca miatt? Bringasávos lett az utad? Felteheted a biciklid a buszra vagy villamosra hegymenetben? Bubival is mehetsz, ha úgy gyorsabb? Egyre ritkábban lakatolsz villámhárítóhoz, gázcsőhöz és padokhoz, mert támaszok nőttek ki a földből?
Te hogy emlékszel? Vajon régen sokkal jobb volt a budapesti közlekedés?
Szerintünk éppen most kezd kényelmessé és szerethetővé válni. Ugye kiállsz mellette, amikor felszántanák?
Mert akkor vigyázat, az ajtók záródnak! A fővárosi közgyűlés november 26-án dönthet a BKK feldarabolásáról, majd megálmodójának leváltásáról. 2010 óta végre nem egymás mellett működő sóhivatalokon, inkompetens vezetőkön és hatalmi játszmákon múlik, hogy reggel beérsz-e a munkába. Most lehet, hogy megint így lesz. Lehet, hogy a gyerekkorától busz- és villamosfüggő Vitézy Dávid 2010-ben zöldfülű volt, de ma már bárkire cserélnék, annak csak kisebb tapasztalata lehet a modern, integrált, európai közlekedésszervezésben. (...)
Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke
László János, a Magyar Kerékpárosklub elnöke
Kürti Gábor és Sinka Károly, Critical Mass Budapest”