Pressman már az amerikaiaknak is irtó ciki volt: a lehetséges utódja mindent helyreállítana
„Az amerikai nép nevében bocsánatot kérek ezért a viselkedésért” – mondta Bryan E. Leib.
Én mindig arról beszélek, hogy a reklámnak nem az a lényege, hogy művészi legyen, hanem hogy eladja az árut. Interjú.
„MN: Pár éve egy leleplező felvételről cikkeztek, amiben arról tárgyal, hogy nagy mennyiségű aranyat csempésznek az országba. Üvegben. A végén kiderült, hogy az egész csak egy ital reklámja.
KGY: Amit el is csesztek a végén. Én mindig arról beszélek, hogy a reklámnak nem az a lényege, hogy művészi legyen, hanem hogy eladja az árut. Szerintem az, hogy pipacsok nyílnak a réten, terjeng a rózsaillat, és meztelen lányok szaladgálnak azért, hogy legyen egy autóm, az nem reklám. Eleinte tényleg szenzációs ötlet volt az a ciderreklám, föltettük az internetre a kamu felvételt, felkapta a sajtó, volt, aki már börtönben látott engem. Úgy kellett volna befejezni, hogy ott áll a Klapka egy üres pohárral, valaki tölt neki az italból, én megiszom. Ennyi. Öt másodperc. Ehelyett csináltak egy olyat, hogy jönnek a harcosok lovon, lenyilazzák az almákat… Én azt hittem, hogy szétmegyek a méregtől. Lehet, hogy ez Angliában működik, de itt? Különben bánom is én, csak szereplő voltam, kaptam érte egy csomó pénzt… (…)
MN: Mint amilyen például a »Hagyományos Mosópor« volt?
KGY: Akkoriban az összes mosóporgyártó azzal reklámozta magát, hogy gyalázták a hagyományos mosóport. Megjelentek a filmjeikben a hagyományos mosópor feliratú dobozok áthúzva, kidobva a kukába és így tovább… Erre én kijöttem a Hagyományos Mosópor nevű mosóporral, és feljelentettem őket, hogy szidják a termékemet. Aztán ők is bepereltek, el is veszítettem a pert, de még a német újságok is a Klapka névvel voltak tele. Az is reklám volt nekem!
MN: Miért veszítette el? A Hagyományos Mosópor valóban létezett. Vették is?
KGY: Ez egy nagyon jó üzlet lett volna, csak az a baj, hogy Magyarországon az emberek nem németek, hanem magyarok, és nem volt három olyan üzletvezető, aki hajlandó lett volna a bíróság elé kiállni, és elmondani, hogy a nagy gyártóktól kapott olyan üzenetet, hogy ha kiteszi a polcra a Hagyományos Mosóport, akkor semmiféle terméküket nem forgalmazhatja. Pedig szó szerint ez történt. De nem volt három olyan ember, aki eskü alatt vallotta volna. Ezért is veszítettük el a pert.”