„Szlovákiában egy 2011-es, az EU pozsonyi képviselete által finanszírozott vizsgálat arra az eredményre jutott, hogy nem a fogyasztók érzékszerveiben van a hiba, hanem az a helyzet, hogy egyes multinacionális vállalatok a nyugat-európaihoz képest valóban eltérő minőségű termékeket szállítanak az új uniós tagállamokba. (...)
A 2011-es jelentést annak idején átadták az unió illetékes biztosának, hogy használja belátása szerint. Eddig nem tűnt fel, hogy bárhogyan is használta volna. Szlovákia ezért azzal az ötlettel állt elő, hogy a minőségvizsgálatokat a visegrádi négyek szintjére kellene emelni, hogy azután közös megállapításokkal, együtt fordulhassunk Brüsszelhez. Remek ötlet, és csak remélni lehet, hogy az ügyben az összefogás sikerül.
A jelek szerint ugyanakkor pont a magyar agrártárca kelletlenkedik, legalábbis nehéz másként értékelni lapunknak adott nyilatkozatukat, amely szerint nem olyan nagy probléma, ha más »recept« szerint készül például egy német és egy magyar vásárlónak előállított termék, és hogy nem minden esetben takar minőségi különbséget az eltérés.
Lehet, hogy így van, de az internetes fórumok tanúsága szerint a vásárlók nem így érzik, és nem csak az élelmiszerekre vonatkozóan. Különösen sokan panaszkodnak például a Nyugat-Európában, illetve a Magyarországon ugyanazon márkanév alatt árusított mosóporok közötti különbségre – aligha az ízlésbeli eltérés okán. Jöjjön csak az a közös vizsgálat!”