Lépésről lépésre halad egy progresszívebb, szebb új világ építése a glóbusz felvilágosult sarkaiban. Mostantól rendszeresen szemlézni fogjuk a híreket a progresszió apró győzelmeiről a mindenütt fel-felbukkanó, sötétben bujkáló reakciós erőkkel szemben.
Az utóbbi hetekben sem állt le a rasszizmuskutatás: idővel talán meglesz a rasszizmus elleni kötelező védőoltás, addig pedig felbukkanási és terjedési pontjait próbálják azonosítani az orvosok. Mostanában derült ki, hogy bizonyos melltartók és hamburgerek, no és a gyorskajától való elhízás is a rasszizmusnak köszönhető. A divatos új tudományos kifejezés a „mikroagresszió”, amit nem lehet olyan könnyen leleplezni, mivel „körmönfont” módon, látszólag ártatlan jelleggel mutatkozik meg − ha épp nem rejtőzködik valahol a háttér félhomályában.
Az Oklahomai Egyetem lapjának, az Oklahoma Dailynek a szerkesztőségi cikke a semleges, avagy bőrszínű melltartókban mutatta ki a rasszizmus halálos kórjának új terjedési gócát. „Hogy érzed magad attól, hogy a divatipar és a társadalom a kaukázusi (fehér nyugati) embertípusból indul ki, amikor a bőrszínű árnyalatra (nude) gondol?” – teszi fel a kérdést a vezércikk. Hiszen ha nem vagy fehér, akkor a te bőrszíned nem számít bőrszínűnek! Természetesen a „semleges” avagy „bőrszínű” smink és a „hússzínű” öltözet is rasszistának bizonyult. A cikk szerint a melltartógyártók által használt kifejezés erre az árnyalatra „a rasszizmus körmönfont példája”, ami „mikroagresszió”, és bizony sajnos igen elterjedt a társadalomban. A szerkesztők felszólítják az olvasókat, hogy küzdjenek bátran a rasszizmus ilyen formái ellen is.
A kaliforniai Ventura High Schoolból ki akarják tiltani a Chick-fil-A hamburgerlánc szendvicseit, mivel azok rasszisták. Miért? Nem, nem a tartalmuk miatt. A hamburgerlánc helyi kirendeltsége éppenséggel jó adag kajával támogatott egy iskolai sportrendezvényt, amire az intézmény egyik vezetője azt válaszolta, hogy ki kell ezeket onnan tiltani, mert a suliban ne csináljanak profitot piaci cégek. Kár, hogy a Chick-fil-A-nak egy cent haszna sem keletkezett a jótékonykodási akcióból. Az igazi ok persze kiderült, miszerint a vállalat ellenzi a melegjogokat, és ezért rasszisták a hamburgerei. Persze a vállalat nem ellenzi a melegjogokat, és senkitől nem kérdezik meg, aki betéved egy üzletbe, hogy meleg-e vagy sem, pusztán a vállalat vezetője, Dan Cathy nyilatkozta a BaptistPressnek 2012-ben (!), hogy a házasság bibliai definícióját támogatja, azaz ellenzi a melegházasságot.