„A Fidesz azonban a 2010-es második hatalomra kerülése óta minden eszközzel a totális véleménymonopólium kialakítására törekszik. A közszolgálatot lakájmédiává degradálták, a Klubrádiót csaknem tönkretették, a reklámadó bevezetésével pedig mindazokat a profitorientált médiumokat fenyegetik, amelyek eddig nem adták fel a mindenkori kormánnyal szembeni kritikus gondolkodásmódot. Az RTL Klub politikai megtörésére vagy megszerzésére irányuló háború része az is, hogy a két kereskedelmi tévé egyelőre nem szedhet térítési díjat a kábelszolgáltatóktól, annak ellenére, hogy erre érvényes szerződésük van a médiahatósággal.
A reklámadó ugyan a Fideszhez közel álló médiabirodalmakat is sújtja, de számukra ez nyilvánvalóan csak átmeneti állapot, hiszen jórészt állami hirdetésekből élnek: a reklámadó okozta veszteségeiket majd kamatostul visszakapják, amikor Orbán Viktor és Simicska Lajos kiegyezik. A Magyar Nemzettől a napokban történt tömeges elbocsátás is inkább e belháború egyik mellékfrontjának tűnik, mint valódi gazdasági kényszernek, hiszen több olyan meghatározó szerzőt – Lovas Istvánt, Ugró Miklóst, Torkos Matildot, Ludwig Emilt – küldtek el, akik évek óta az Orbán-kormány szellemi testőrgárdájához tartoztak. Mindenesetre azt már a Magyar Nemzetnél is érezhetik, hogy milyen akár csak baráti tűzbe kerülni a II. médiaháborúban.”