„Az EBESZ elemzése nem volt teljes körű, módszertana nem átlátható, ezek együttesen pedig lehetetlenné teszik megalapozott következtetések levonását.
A legnagyobb probléma, hogy médiaelemzésük felületes, ami két szempont kapcsán rajzolódik ki. Egyrészt mindössze öt televíziócsatorna és öt nyomtatott sajtótermék esetében vizsgálódtak, internetes médiumok körében egyáltalán nem. Napjainkban lehetetlen átfogó médiaelemzést készíteni a netes sajtótermékek vizsgálata nélkül. Másodszor: a vizsgálat időtartama sem a teljes kampányidőszakot ölelte fel, hiszen csak március 11. és április 6. között figyelték a kiválasztott médiumokat, a hivatalos kampányidőszak azonban már február 15-én elkezdődött.
A csatolt módszertan hiánya miatt nem derül ki az elemzésből, hogy az egyes szereplőket hogyan kategorizálták, az pedig végképp nem, hogy mi alapján sorolták be az egyes híreket pozitív-negatív kategóriába.”