Lesből támadt az elkövető – ezt tudni a Rózsadombon halálra szúrt egykori RTL-es vezető tragédiájáról
Már azt is tudni, mi vezetett a gyilkossághoz.
A Magyarországon bevezetni tervezett reklámadó azt jelzi, hogy a magyar sajtószabadságot még mindig sok veszély fenyegeti.
„A következtetés egyértelmű. Az RTL Klub azon kevés magyar csatorna egyike, amelynek műsoraiban a Fidesszel szemben kritikus hangok is teret kapnak – nehéz más indokot felfedezni a reklámadó bevezetése mögött, mint a vállalat Magyarországról való kivonulásának kikényszerítését. A magyar kormány nem szeretné, ha semleges, külföldi tulajdonú műsorszolgáltató működne Magyarországon, ezért egy igazságtalan adóval megpróbálja lebontani a demokratikus garanciákat és eltávolítani mindazokat, akiket a hatalmára veszélyesnek érez.
A letelepedés szabadsága azonban az egységes piac egyik alapelve. A probléma továbbá nem korlátozódik egy adónemre vagy egy vállalatra: ez az intézkedés ugyanis egy nagyobb, mélyen nyugtalanító folyamat része, amely szembemegy az Európai Unió értékeivel. Az adórendszer nem válhat a megkülönböztetés eszközévé, az adópolitika pedig nem használható politikai fegyverként. A 2010-ben bevezetett új médiatörvény aránytalanul nagy hatalmat adott a magyar média fölött egy olyan testület kezébe, amely politikai befolyás alatt áll.
Ez ellentmond a magyar alkotmány szabályainak és az uniós jogszabályoknak, valamint veszélybe sodorja az alapvető jogokat is. Később az ellenzéki Klubrádió elvesztette sugárzási engedélyét – bár hosszas és költséges jogi harcok után végül sikerült visszaszereznie azt, ez a történet is rávilágított a magyar médiapiacra jellemző, az Európai Parlament szavaival élve, „elfogult és homályos” pályáztatási gyakorlatra. 2013-ban a politikai hirdetéseket korlátozó jogszabályokat vezettek be. A múlt hónapban pedig elbocsátották egy online hírportál, az Origo főszerkesztőjét, miután a weboldal kirobbantott egy politikai vonatkozású botrányt. Sokan ezt az elbocsátást is a politikai nyomás következményének tudják be.”