Ha látod magad körül, használni fogod!

2014. július 16. 09:26

Azt hiszem, az autósok nehezen találnának indokot arra, hogy miért ne lehetne egy sávja a bicikliseknek. Interjú.

2014. július 16. 09:26
Merete Kristoffersen
Index

„Az előző rendszernek célja volt a biciklizés népszerűsítése Koppenhágában, vagy az már a bevezetése előtt is elég népszerű volt?

Nem, a rendszer része volt annak, hogy népszerűbbé tegyük a turisták, de a helyiek körében is. Ez egy olyan dolog, hogy ha látod magad körül, és el kell jutnod A-ból B-be, akkor használni fogod. Ilyen egyszerű.

Komoly kommunikációs erőfeszítéseket igényelt a rendszer népszerűsítése?

Nem, nem hinném, ez egy önjáró folyamat volt. Ha látod, hogy ott van egy bicikli, és éppen van nálad egy érme, amit beledobhatsz, akkor azt fogod gondolni: »Ó, ez pont jó lesz nekem«. (...)

Koppenhága Amszterdam után a világ második legbiciklibarátabb városa, amihez rendkívül kiterjedt bicikliút-hálózatra volt szükség. Nagy harcokat kellett vívni az autósokkal ahhoz, hogy a fő útvonalak mentén is kialakítsák ezeket a sávokat?

Persze, de a legtöbb helyen van egy biciklisáv, és egy másik sáv az autósoknak. Azt hiszem, az autósok nehezen találnának indokot arra, hogy miért ne lehetne egy sávja a bicikliseknek. Más a helyzet, ha utakat zárunk le, amit meg is próbáltunk egy pár helyen Koppenhágában. Ebből rendre nagyon komoly viták alakulnak ki: az autósok azt mondják, hogy el kell jutniuk a munkahelyükre, a boltosok pedig attól félnek, hogy nem marad vásárlójuk. Ezekben az esetekben kicsit több viaskodás volt, de addig, amíg az autósoknak és a bicikliseknek is van helye, ez nem szokott előfordulni.

A másik nagyon fontos dolog, hogy a bicikliutak az autósoknak is biztonságot nyújtanak. Ha autósként azt látod, hogy rengeteg baleset van, és ha nem vigyázol, akkor te is gyilkossá válhatsz, akkor belátod, hogy jobb, ha van egy biciklisáv, mintha a kerékpárosok az autók között szlalomoznak.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 25 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
aharoni
2021. szeptember 14. 01:56
Ha életedben legalább egyszer bringáztál volna a Margit hídon, akkor tudnád miért választják inkább a szélső sávot...mert a biciklisáv gyakorlatilag használhatatlan a gyalogosoktól. Azt a kerítést a járda és a biciklisáv közé kellett volna tenni + a híd másik oldalára is egy sávot tenni és akkor senki sem hápogna. Ugyanez a helyzet a Bajcsyn.
jebuzita
2021. szeptember 14. 01:55
Van megoldás: büntetni a biciklisávba támolygó kutyákat, futókat...:-) Rangereket a Margit-hídra!!!
lenhardt
2014. július 24. 17:17
Valóban, mi mindig túlesünk a lovon... A gyalogosok védelme már nem igazán számít, hiszen nem elegáns dolog gyalogosan járkálni, bezzeg a bringa! Amikor egy reggel a kolléganőm összetörve érkezett az irodába, mert egy megvadult kerékpáros elől csak úgy tudott félreugrani, hogy megsérült, én egy életre megútáltam a városi bringásokat. (A vidékieket már korábban sem kedveltem, mert autóvezetőként számtalanszor hoztak nehéz helyzetbe...) Az autósok és a gyalogosok bármilyen szabályosan közlekedhetnek, ha néhány kerékpáros - most már hivatalosan is bepiálva - bajt okoz...
csenge
2014. július 24. 17:14
Tiltsuk ki a gyalogosokat is, legyen minden közút a bringásoké, És jelöljünk ki biciklis sávot oda is, ami olyan keskeny, hogy egy személyautó sem fér el rajta, mint ezt pl. Kispesten tették.Kövessük mindig mindenben a divatot, akármennyibe kerül is. Éljen a korszellem!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!