„Az előző rendszernek célja volt a biciklizés népszerűsítése Koppenhágában, vagy az már a bevezetése előtt is elég népszerű volt?
Nem, a rendszer része volt annak, hogy népszerűbbé tegyük a turisták, de a helyiek körében is. Ez egy olyan dolog, hogy ha látod magad körül, és el kell jutnod A-ból B-be, akkor használni fogod. Ilyen egyszerű.
Komoly kommunikációs erőfeszítéseket igényelt a rendszer népszerűsítése?
Nem, nem hinném, ez egy önjáró folyamat volt. Ha látod, hogy ott van egy bicikli, és éppen van nálad egy érme, amit beledobhatsz, akkor azt fogod gondolni: »Ó, ez pont jó lesz nekem«. (...)
Koppenhága Amszterdam után a világ második legbiciklibarátabb városa, amihez rendkívül kiterjedt bicikliút-hálózatra volt szükség. Nagy harcokat kellett vívni az autósokkal ahhoz, hogy a fő útvonalak mentén is kialakítsák ezeket a sávokat?