Készül az Észak-Erdélyt Budapesttel összekötő autópálya! – Már 20 éve...
![](https://cdn.mandiner.hu/2024/07/MDmFG0ulLuNSbX_H4nThz6E89hzQczEebs_Eli6pljU/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2FlMTY1ZDBmYTdhMTQzYmQ5NGU4ZjM2MzFmNTEwYjQz.jpg)
A lassú, zsugorodó és dráguló projekt vége még ma sem látszik. Veczán Zoltán írása.
![](https://cdn.mandiner.hu/2024/07/MDmFG0ulLuNSbX_H4nThz6E89hzQczEebs_Eli6pljU/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2FlMTY1ZDBmYTdhMTQzYmQ5NGU4ZjM2MzFmNTEwYjQz.jpg)
A volt szocialista országokban érvényes nulla véralkohol szint a vendéglátóipart is béklyóba zárja.
„Helmut Kranich (kitalált név) vasárnap egy müncheni vendéglőben feleségével, Jankával ebédelt. Helmut két pohár bort ivott. Majd beültek kocsijukba, hogy még sötétedés előtt Hamburgba érjenek. A lokálpatrióta családfő bajor BMW-jével óránkénti 250 km-es sebességgel száguldott az északi Hansa-város felé vezető autópályán ott, ahol a forgalom engedte. Mindenben betartva a törvényeket. Vére alkoholszintjét tekintve is. A haladási sebességben is, amelyet a német autópályákon nem korlátoznak.
Tóth Elemér (kitalált név) egy szekszárdi vendéglőben vacsorázott barátaival. Nagyon szerette volna megkóstolni a Takler pincészet 2013-as Sillerét, mielőtt folytatja útját Pécs felé. De a nyelvével sem érinthette. Nyugat-Európával ellentétben ugyanis a volt szocialista országokban a megengedett alkoholszint nulla. Ami a maximált sebességet illeti, az 130 km/h a hazai autópályákon.
Mint a Németországhoz hasonló fejlettségű szinten lévő Ausztriában. Mégis, az autóval megtett egymilliárd kilométerenként Németországban fele annyi a halálos baleset, mint Ausztriában. Nálunk ennél is több. Jóval. Mi az oka e rejtélynek?”