Az egyedül megélni próbáló tartalom-előállító és a Google számára az üzlet kölcsönös, de a helyi piacok minden más szereplőjét megfojtja.
„Legyen az amerikai cég számos társadalmi felelősségről árulkodó intézkedése szimpatikus, nekünk mégis fontosabb, hogy a magyar sajtó megélhetésével a negyedik hatalmi ágnak tartott média valamit betölthessen hangzatos és tényleg fontos küldetéseiből. És ne épp azt a falatot vegyék el, amelyet véletlenül nem politikai jutalomként vagy büntetésként ítélnek meg a hatalomban lévők.
Az állami beavatkozásra és a nemzeti termék védelmére az Orbán-kormánynál is jobban építő francia felfogás azt diktálná: adózzanak a nemzetközi óriások, és a bevételből könnyítsük meg a hazai médiavállalkozások érvényesülését a piacon. Budapesten azonban utóbbi egyáltalán nem cél. Sőt, a reklámadó belföldre szóló és elfogadhatatlan része az ellenkezőjét célozza.
Ha nem tetszene az etatista megoldási mód, van másik. A Telegraaf ernyője alatt megmutatták a hollandok, hogyan kell konkurenciát teremteni a Google-nak: ki kell építeni a saját automatizált reklámértékesítési modellt. Ehhez kell egy-egy ország tartalom-előállítóinak minél szélesebb összefogása, hogy a hirdetőknek kínált csomagjuk versenyképes legyen. Kell még ügynökségi szakértelem, technológiai finesz.”