„– Ha jól tudom, a felsőoktatás átalakításában egyik fontos pont a duális rendszer elterjesztése, ennek állhat az élére az új államtitkár?
– Magának a duális képzésnek sokkal tágabb és mélyebb értelmezéséről van szó, mint amit szoktak használni. Nem csupán abból a helyzetből kell kiindulni, hogy valaki egy műhelyben inaskodik, és szedi fel magára a mesterséget, hanem a gyakorlati tudásról, a vállalatok felsőoktatással való összekapcsolásáról. Ebben Palkovics úr úttörő munkát végzett: Kecskeméten például ő építette fel ezt a rendszert, s a nevéhez kötődik a magyarországi járműipari egyetemek együttműködésének elindítása is.
– Érkeztek olyan kritikák, hogy mint műszaki ember, inkább ezt a szegmenst fogja erősíteni, viszont felmerül a kérdés, hogy milyen hatással lesz ez a rendszer a bölcsészet- vagy társadalomtudományokra.
– Minden gazdaságpolitikával és versenyképességgel foglalkozó ember tudja azt, hogy a munkaerő minősége nemcsak a szaktudást jelenti, hanem általános intelligenciát, kommunikációs képességet, problémafelismerő és -megoldó képességet is. A komoly humán képzettségű emberekre legalább olyan nagy szüksége van az országnak, mint jó mérnökökre. Sőt, egy jó mérnök is akkor jó szakember, ha rendelkezik humánummal, általános műveltséggel és intelligenciával. A mai napig léteznek olyan szakok és képzési formák az egyetemeinken, amelyek sem az ott tanulóknak, sem pedig az egyetemek hírének nem tesznek jót, hiszen nem lesz piacuk ezeknek a diplomáknak. Az adófizetőkről már nem is beszélve, akik az egészet kifizetik. Az előző években sikeresen elindultunk mind a hallgatói önkormányzatokkal, mind a rektori konferenciával együttműködve az ilyenfajta profiltisztítás irányába, amely kapcsán a humán területeken azért van még komoly tennivaló. De ha már a humán területeknél tartunk, itt is folyik egyfajta kreatív duális képzés, és egyéb eszközökkel is segítjük a minőségi felsőoktatás megerősítését, például a tanári szakokon a Klebelsberg-ösztöndíjprogrammal 25 és 75 ezer forintos havi ösztöndíjhoz juthatnak a hallgatók. Ezáltal is népszerűvé kívánjuk tenni a tanárszakokat, és elérni azt, hogy a legjobbak tanítsák majd a következő nemzedékeket.”