„A magyar EP-kampány történelmi rekord primitív populizmus terén. A magyar embereknek fogalmuk sincs az EU-ról, nem értik az EU-t, hisz' a hírekben minden Orbánról meg Gyurcsányról és Bajnairól szól 5 éven át, akkor honnan is értené bárki? Ezzel a helyzettel a pártok alaposan vissza is éltek. Összevissza ígértek, követeltek mindenfélét az olcsó utcai plakátháború során, békét, tiszteletet, jólétet, a baloldal megújulását – bármit ráírtak a primitív plakátjaikra.
A magyar társadalom szörnyű állapotban van. A FIDESZ-nek senki sem mer nemet mondani, ugyanúgy, ahogy Kádárnak, az MSZMP-nek és a szovjet hadseregnek, meg az állami rendőrségnek sem mertek a 70-es, 80-as években.
A Fidesz, illetve a neonacionalizmus áprilisi 2/3-os térnyerése megviselt felnőttet s gyereket. Mintha kihirdették volna a szükségállapotot, a jövő elsötétült, mindenkinek leesett, mostantól keményen kell küzdeni a túlélésért, és az, hogy »a fidesz-szel nem szabad ujjat húzni« number #1 lett a túlélési taktika slágerlistán. Ezt az un. »fideszesek« is ugyanúgy tudják, sőt. Tudják, mert mindenki látja, hogy itt gazdáktól veszik el a földet, a rendőrség nem segít, a törvény pedig az övék, a Fideszé, és ez csak a kezdet.
Az EP-választás részvételi aránya ezzel is magyarázható. Amúgy EU-szerte általános, hogy évről-évre csökkent az elmúlt 29 év során. A hatalom el akarja idegeníteni az embereket a valóságtól, a gondolkodástól, a politikában való részvételtől, otthonülő tévénézőket, bárhol ülő iphone-os facebook-ozókat akar csinálni az emberekből, olyanokat, akik nem gondolkodnak, nem beszélgetnek politikáról – sem. A vita, a gondolatok ütköztetése manapság problémás. Ma az emberek már nem tudnak vitatkozni, csak üvölteni, letámadni egymást (próbáltál mostanában értelmes emberi beszélgetéssel megoldani egy vitás helyzetet, mondjuk közlekedés során?). Ezt csinálja a média az emberekkel, a tévé és a facebook.”