Jézus pere 13.

2014. április 18. 13:42

Egy szakrális személyt nem lehet csak úgy megölni, nem elég fizikailag megsemmisíteni, oda több kell: meg nem történtté kell tenni.

2014. április 18. 13:42
Jorsits Attila
Teológia Blog

„Mi értelme mindennek, amikor Jézus ítéletének végrehajtói ezeket az ősi jelentéseket valószínűleg már nem is ismerték? Azt gondolom, hogy ezeknek a dolgoknak a jelentősége nem a tudatosság szintjén van. A Jézus ellen folytatott harc egy sokkal mélyebb, szellemi síkon zajlik. Ha belegondolunk ezeknek az ősi vallási praktikáknak az értelmébe, céljába, akkor mindez azonnal más értelmet nyer. A keresztre feszítés célja nem csupán megölni, hanem eltörölni, elszigetelni, mindörökre cselekvésképtelenné, meg nem történtté tenni Jézust.

Egy szakrális személyt nem lehet csak úgy megölni, nem elég fizikailag megsemmisíteni, oda több kell: meg nem történtté kell tenni. A jelenből, a jövőből, a múltból véglegesen testileg és szellemileg is ki kell törölni – erre szolgálnak a cruciatus kellékei. A cruciatus egy nagyon összetett büntetés, gyakorlatilag minden olyan eszköz felsorakoztatása, amit csak az ember bevethet egy nála hatalmasabb szellemi valóság elpusztítására. Mondhatjuk, hogy Jézussal mindez véletlenül történt? Én nem így gondolom.

Végül ne feledjük el azt se, hogy ott van a keresztnél az a valaki is, aki mindezeket az indulatokat szítja és felszínre hozza. A kezdettől fogva embergyilkos, a hazugságok atyja, aki ellen az igazi harc folyik. Aki minden mesterkedése ellenére épp ekkor veszít, mert Jézus nem száll le a keresztről.”
 
Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!
az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 6 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Csomorkany
2014. április 23. 00:18
Akik összerakták ezt a büntetést, azok nem csak a bosszúban gondolkodtak, hanem a bűn szögezéssel való megsemmisítésében is. Dér Katalin a 22. zsoltárról szól elmélkedésében az "átlyuggatták kezemet-lábamat" sor kapcsán nagyon hasonló következtetésekre jut, mint a posztoló, és olyan bájos népszokásokra utal, hogy a denevérek általi rontás elhárítására jobb helyeket denevért szögeznek az ajtófélfára. (vö. A zsoltárok világa, a Mária Rádió kiadása) Kétségtelen, hogy nem Jézus az egyetlen, akit oda is szögeztek a keresztfára, de a szögezésnek, mint funkcionálisan céltalan aktusnak mágikus célja volt minden esetben. Dér Katalin szerint erre utal Szent Pál, amikor azt írja, a Kol 2,14-ben, hogy "Az adóslevelet, mely ellenünk szólt és vádolt minket, eltörölte, eltette az útból, és a keresztre szegezte;" Tehát Szent Pál logikája szerint nem Jézus, mint megátkozott vált mozdulatlanná a keresztre szögezve - ő föltámadt - hanem a bűneink váltak ott hatástalanná.
brabant89
2014. április 22. 18:27
"A cruciatus egy nagyon összetett büntetés, gyakorlatilag minden olyan eszköz felsorakoztatása, amit csak az ember bevethet egy nála hatalmasabb szellemi valóság elpusztítására." Szóval a Jézussal együtt felfeszített bűnöző esetében is a római államhatalomnál hatalmasabb szellemi valóság elpusztítása volt a cél? Nem egyszerűbb, kevésbé fantasztikus az, hogy Jézust mint politikai lázadót (a zsidók királya) végezték ki a rómaiak, a lázadók halálneme pedig a keresztrefeszítés volt Rómában?
Öreg
2014. április 19. 17:26
Meg nem történté tenni. Erről szól a mai világ keresztény ellenessége és ember ellenessége. Mert az egyes ember jogainak kiterjesztése a hozott /írott/ erkölcsökkel szemben ezt eredményezi.
botika
2014. április 19. 11:43
Daniken II.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!