Tisztelt Utazóközönség!

2014. március 31. 18:19

Demszky Gábor és munkatársai a Medgyessy-kormány idején elkezdték, mi pedig az Orbán-kormány idején és segítségével – nem kis munka árán – befejeztük a sok viszontagságot megélt gigaberuházást.

2014. március 31. 18:19
Tarlós István
Cink

Tisztelt Utazóközönség!

Sziszifuszi előkészületeket, majd komoly erőfeszítéseket követően megvalósult Magyarország utóbbi évtizedeinek legnagyobb beruházása, befejeződött Budapest negyedik metróvonalának építése.

Miközben Ön ezt olvassa, valaki máshol már kattintott erre:

Ez a párt lehet a harmadik erő Magyarországon áprilistól – nem, nem a Mi Hazánk

Ez a párt lehet a harmadik erő Magyarországon áprilistól – nem, nem a Mi Hazánk
Tovább a cikkhezchevron

A létesítményt birtokukba vehetik az utasok.

Kezdetben, az üzemelés első hónapjaiban elvileg előfordulhatnak még kisebb kényelmetlenségek, zavarok, ezek azonban az ilyen bonyolult rendszerek gyermekbetegségeinek nevezhetők világszerte.

Már az 1970-es években felvetődött az újabb fővárosi, felszín alatti kötöttpályás közlekedési vonal építésének gondolata. Más kérdés, hogy az ötlet és a megvalósulás között eltelt évtizedek megválaszolatlan kérdéseket is maguk mögött hagytak.

A most átadott 4-es metró mindenáron való megépítésének dr. Demszky Gábor korábbi főpolgármester szinte a megszállottjává vált. Szerencsésebb lett volna ugyan, ha regnálása idején hangsúlyosabban műszaki-gazdasági, és kevésbé politikai-kommunikációs kérdésként kezelték volna az ügyet, de ez már a múlt. Ahogy talán annak részletei is elhalványulnak egyszer, hogy a 2010-ben hivatalba lépett új városvezetésnek milyen embert próbáló harcot kellett folytatnia, hogy a félkész állapotban itthagyott metró korábban kötött szerződéseit korrigálja, gyakorlatilag megmentse és befejezze a projektet. A 2005–2006-ban kötött nemzetközi szerződések 2010-re már nem engedték meg a beruházás folytatásának mérlegelését.

A szerződések újratárgyalásával tízmilliárdokat szereztünk vissza a városnak, és metrópolitizálás helyett metróépítést folytattunk. Korábban, 2002 és 2010 között szinte évente tolták ki újabb esztendővel az átadás tervezett határidejét. Mi egyetlen dátumot, 2014 tavaszát tűztük ki az átadásra, és ezt a jelenlegi kormány következetes támogatásával tartani is tudtuk.

Fogalmazzunk így: Demszky Gábor és munkatársai a Medgyessy-kormány idején elkezdték, mi pedig az Orbán-kormány idején és segítségével – nem kis munka árán – befejeztük a sok viszontagságot megélt gigaberuházást.

Maradjon meg így az utókor számára.

Szeretnék köszönetet mondani a Kormánynak, a jelen ciklusban megújult lebonyolító és mérnökgárdának, a Fővárosi Önkormányzat cégeinek, a Fővárosi Kormányhivatalnak és más kormányszerveknek, a közreműködő hatóságoknak, kiemelten a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak, a kivitelezésben részt vevő nemzetközi és magyar cégeknek, termelésirányítóknak, munkásoknak áldozatos munkájukért. Jó utat, sok örömöt, minél kevesebb bosszúságot, de mindenekelőtt balesetmentes közlekedést kívánok a 4-es metrón!

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 47 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Teknős
2014. április 01. 12:23
Metró, amelyik 500 méterenként megáll. Amit megállókkal együtt 15 percen belül le lehet tudni. Ami belekerült 500 milliárd forintba. Aminek a nyomvanalán egy az egyben jár a 47-es villamos, amiről egyesek szent meggyőződéssel hiszik, hogy csak jó lehet, mert Orbán hülyeségnek ítélte. Amiről a hívő fideszesek szerint sem lehet kritikát mondani, mert Orbán adta át. Jelkép. A rendszerváltás jelképe. Olyan, mint amilyet megérdemlünk. Benne van minden.
Válasz erre
1
0
csuka
2014. április 01. 10:52
http://alfahir.hu/a_szellemjarta_metro
Válasz erre
0
0
sobrk
2014. április 01. 10:34
Jó beszéd volt, Tarlós marad.
Válasz erre
1
1
basatu
2014. április 01. 07:17
A 4-es MTRÓ megépítését végig akadályoztátok,nektek is köszönhető hogy 5x annyiba került mint kellett volna! Nos ebből a rengeteg lóvéból mennyi vándorolt a ti zsebetekbe?
Válasz erre
0
5
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!