Tisztelt Utazóközönség!

2014. március 31. 18:19

Demszky Gábor és munkatársai a Medgyessy-kormány idején elkezdték, mi pedig az Orbán-kormány idején és segítségével – nem kis munka árán – befejeztük a sok viszontagságot megélt gigaberuházást.

2014. március 31. 18:19
Tarlós István
Tarlós István
Cink

Tisztelt Utazóközönség!

Sziszifuszi előkészületeket, majd komoly erőfeszítéseket követően megvalósult Magyarország utóbbi évtizedeinek legnagyobb beruházása, befejeződött Budapest negyedik metróvonalának építése.

A létesítményt birtokukba vehetik az utasok.

Kezdetben, az üzemelés első hónapjaiban elvileg előfordulhatnak még kisebb kényelmetlenségek, zavarok, ezek azonban az ilyen bonyolult rendszerek gyermekbetegségeinek nevezhetők világszerte.

Már az 1970-es években felvetődött az újabb fővárosi, felszín alatti kötöttpályás közlekedési vonal építésének gondolata. Más kérdés, hogy az ötlet és a megvalósulás között eltelt évtizedek megválaszolatlan kérdéseket is maguk mögött hagytak.

A most átadott 4-es metró mindenáron való megépítésének dr. Demszky Gábor korábbi főpolgármester szinte a megszállottjává vált. Szerencsésebb lett volna ugyan, ha regnálása idején hangsúlyosabban műszaki-gazdasági, és kevésbé politikai-kommunikációs kérdésként kezelték volna az ügyet, de ez már a múlt. Ahogy talán annak részletei is elhalványulnak egyszer, hogy a 2010-ben hivatalba lépett új városvezetésnek milyen embert próbáló harcot kellett folytatnia, hogy a félkész állapotban itthagyott metró korábban kötött szerződéseit korrigálja, gyakorlatilag megmentse és befejezze a projektet. A 2005–2006-ban kötött nemzetközi szerződések 2010-re már nem engedték meg a beruházás folytatásának mérlegelését.

A szerződések újratárgyalásával tízmilliárdokat szereztünk vissza a városnak, és metrópolitizálás helyett metróépítést folytattunk. Korábban, 2002 és 2010 között szinte évente tolták ki újabb esztendővel az átadás tervezett határidejét. Mi egyetlen dátumot, 2014 tavaszát tűztük ki az átadásra, és ezt a jelenlegi kormány következetes támogatásával tartani is tudtuk.

Fogalmazzunk így: Demszky Gábor és munkatársai a Medgyessy-kormány idején elkezdték, mi pedig az Orbán-kormány idején és segítségével – nem kis munka árán – befejeztük a sok viszontagságot megélt gigaberuházást.

Maradjon meg így az utókor számára.

Szeretnék köszönetet mondani a Kormánynak, a jelen ciklusban megújult lebonyolító és mérnökgárdának, a Fővárosi Önkormányzat cégeinek, a Fővárosi Kormányhivatalnak és más kormányszerveknek, a közreműködő hatóságoknak, kiemelten a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak, a kivitelezésben részt vevő nemzetközi és magyar cégeknek, termelésirányítóknak, munkásoknak áldozatos munkájukért. Jó utat, sok örömöt, minél kevesebb bosszúságot, de mindenekelőtt balesetmentes közlekedést kívánok a 4-es metrón!

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 47 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Teknős
2014. április 01. 12:23
Metró, amelyik 500 méterenként megáll. Amit megállókkal együtt 15 percen belül le lehet tudni. Ami belekerült 500 milliárd forintba. Aminek a nyomvanalán egy az egyben jár a 47-es villamos, amiről egyesek szent meggyőződéssel hiszik, hogy csak jó lehet, mert Orbán hülyeségnek ítélte. Amiről a hívő fideszesek szerint sem lehet kritikát mondani, mert Orbán adta át. Jelkép. A rendszerváltás jelképe. Olyan, mint amilyet megérdemlünk. Benne van minden.
csuka
2014. április 01. 10:52
http://alfahir.hu/a_szellemjarta_metro
sobrk
2014. április 01. 10:34
Jó beszéd volt, Tarlós marad.
basatu
2014. április 01. 07:17
A 4-es MTRÓ megépítését végig akadályoztátok,nektek is köszönhető hogy 5x annyiba került mint kellett volna! Nos ebből a rengeteg lóvéból mennyi vándorolt a ti zsebetekbe?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!