Pénzvonat

2014. március 28. 15:51

Voltunk mi már a vas és acél, továbbá a gyapot országa is, most a metróké leszünk.

2014. március 28. 15:51
Kovács bá
Tutiblog

A metró többek között azért épült, hogy az agglomerációból autózók számára alternatívát nyújtson. Ezzel viszont van egy aprócska bökkenő: mivel az építkezés költsége az idő előrehaladtával a duplájára nőtt, így elkezdtek kihúzkodni apró és szükségtelen elemeket a tervekről. Az egyik ilyen a P+R parkolók rengetege volt a városhatárban, mely az infra másik felét adta volna. Ezzel sikerült megoldani, hogy amíg nem lehet az új metrószerelvényekre gépkocsit is felvinni, addig aki autóval jön az agglomerációból, nem fogja járművét hátrahagyni a külvárosban.

A harmadik tényező, amivel nem számoltak, az a polgárok öntudatra ébredése a városban és a kerékpáros boom, emellett pedig a most átadott és árszempontból perpill elég problémás BuBi (ott tárgyal majd az MK és a BKK, remélem lesz valami konszenzus). Illetve a BKV viszonylag gyakori csődközeli helyzetei és a lerohadt járműpark miatt a tömegközlekedéstől elfordult emberek tömegei. A közlekedési vállalat sajnos erősen hagy kívánnivalót mind az árazás, mint pedig a szolgáltatás minősége szempontjából, így évente emberek tömegei választják a közös akol helyett az egyéni közlekedés eme környezetbarát módját. Ezen emberek egy része már télen sem száll le a bicikliről, így őket már egy ötös -és egy hatosmetró sem fogja visszafordítani.

Presztízsberuházás. Eme szó jellemzi a legjobban a most átadott műremeket. Élő mementója a szovjet szemléletnek, mely kimondja: mindegy mit akarunk, ha erősen gondolunk rá, létrejön. És erősen gondolt rá Demszky, majd később Tarlós is, a végén pedig létrejött. Voltunk mi már a vas és acél, továbbá a gyapot országa is, most a metróké leszünk. Valami kell, ami miatt kiviláglunk a körülöttünk élő masszából.”

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!
az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 29 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Agricola
2014. március 29. 11:15
Kovács bá már nem lehet fiatal, ezért megbocsátható, ha néha kihagy az agya. Ezért gondolja, hogy a négyes metró "Élő mementója a szovjet szemléletnek, mely kimondja: mindegy mit akarunk, ha erősen gondolunk rá, létrejön. És erősen gondolt rá Demszky, majd később Tarlós is, a végén pedig létrejött." A szellemileg leépülő Kovács bá már elfelejtkezett arról, hogy van veszett fejsze is, amelynek legalább a nyelét érdemes megmenteni. Nem Tarlós indította a beruházást, hanem Demszky már jó régen. Tarlós olyan helzetben vette átt, amikor a leállítás több kárt okozott voln, mint a befejezés. A szellemileg leépülő Kovács bá már elfelejtkezett arról, hogy "Igen hamar át lehetett látni, hogy nincs a város első száz problémája közt, hogy Kelenföldről a föld alatt be lehessen jutni a Keletibe." Mégis Demszky "Ércnél maradandóbb emléket" akart állítani magának, utánozva Horatiust. De olcsó emlékmű szóba sem jöhetett nála. Minél drágább az "Érc" annál maradandóbb az emlékmű! 1996-ban a Horn kormány alatt utasították el azt az orosz ajánlatot, amely az orosz részről fennálló adósság terhére, annak egy részéből megépítették volna az oroszok a négyes metrót. Demszkynek nem tetszett, mert túl olcsó lett volna. Másrészt lehet, hogy az oroszok nem tartottak volna igényt a Demszky által favorizált tanácsadói szerződésekre, mert nekik sokkal több tapasztalatuk volt a metróépítésben, mint a Demszky által favorizált "Tanácsadóknak"!
Agnieszka
2014. március 29. 06:57
Tarlós elég nehezen hagyhatta volna abba, kárt mentett, okosan, sikeresen. Ebbe az egyébként jogos szemrehányásba Tarlóst bekapcsolni agybaj. Kíváncsi vagyok, mi lesz itt jövő vasárnap este. Ez egy amnéziás, alulképzett társadalom, h. ezek a minden kritika alatti gyűlölködők még mindig politikai tényezők lehetnek, miután sikeresen rohasztottak le egy országot, meg mindent, amihez hozzáűnyúltak, közoktatástól közegészségügyig, tömegközlekedésig az csodálkozásom és elkeseredésem jogos tárgya. Az eddigi választásokat a média kommandóik nyerték meg nekik a szavazatszámlálási trükkök, a válsztók szinte urnáig kísérése mellett, szívből remélem, h. ez a nemzetvesztő, gyülevész média sisera had végre oda kerül, ahova való, ki a munkaerő piacra, hamarosan. Nagy megelégedéssel olvastam duzur beszámolóját az ausztriai munkanélküli újságírókról. Nem az a baj, h. ami korántsincs rendben, azt feltárnák, s elítélnék, hanem az, h. ami valóban elismerésre méltó, arról véletlenül sem ejtenek szót jobboldali kormányok idején, és úzus lett a hazug rágalom is. Bér rettegők.
balbako_
2014. március 29. 06:44
Tarlós mit tehetett? Ott állt a lyuk sok százmilliárdért, a magyar fél megkötbérezve. mert úgy kötötték a szerződést, hogy csak buknunk lehetett. Olcsóbb - és hasznosabb - ha megcsinálják. (Végül is a Szoborparkban lenne a helye, de egy kicsit drága mementója lenne, a balliberális hülyeségnek, gondatlanságnak)
balbako_
2014. március 28. 20:29
Demszky egyetlen értelmes beruházása a Margit híd volt, igaz a legjobb, a KÖZGÉP csinálta.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!