A CÖF jobban teljesít

2014. február 15. 17:57

Ha a kreativitásra kellene szavazni áprilisban, nagy bajban lenne az ellenzék. Plakátokat elemzünk szakszemmel.

2014. február 15. 17:57
Lendvai Dávid
Magyar Narancs

„A politikai pártok piacán ugyanúgy márkák versengenek, mint bárhol máshol. (...) Ezt Magyarországon először a Fidesz ismerte föl. (...)

Nem politikai pálfordulatot hajtott végre, hanem átpozicionálta magát. Megérezte, hogy nagy rés tátong a »nemzeti« oldalon. Ma a Fidesz az emberek fejében »Orbán Viktor erős magyar pártja«, és még azok is olyan márkajegyeket társítanak hozzá, mint »nemzeti«, »családbarát«, »érthető«, akik utálják, mint a kukoricagölödint. 

Olyan erős a brand, hogy a Fidesz biztos piacvezető, olyan márkajegyekkel, amelyek hatalmon is nehezen erodálódnak. Ez nem jelenti azt, hogy minden választást megnyer ezentúl, de azt igen, hogy (a) az emberek nehezen tudják elképzelni, hogy 2014-ben meg lehet őket verni, (b) minden más pártot hozzá mérnek.

Az MSZP-nek évek óta az a problémája, hogy a Fideszhez képest szeretné meghatározni magát (és ezzel biztos második), és bár belülről bizonyára megerősödtek, a pártnak az elmúlt négy évben nem sikerült valójában újrapozicionálnia magát. Továbbra is a »balos«, »poros«, »szoci«, »komcsi«, és (igen) a »korrupt« jelzők társulnak hozzájuk, kész szerencse, hogy a következő kampányban nem önállóan indulnak.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 31 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
6qwasyx
2014. február 16. 09:04
A kreativitás a CÖF esetén a faszszopásból és a kormány milliárdjaiból ered. Ezért szaros Csizmadia, Széles, Fricz, Kerényi, Bajjer ocsmány pofája.
nyugalmazott tanár
2014. február 16. 09:01
"Olyan erős a brand, hogy a Fidesz biztos piacvezető, olyan márkajegyekkel, amelyek hatalmon is nehezen erodálódnak." Ennyire nem lehet ostoba egy fiatalember. Vagy mégis? Egyszerűen nem képes felfogni, hogy a közvélemény már nem vezethető meg olyan könnyen a pártpropagamndákkal, mint 10-20 évvel ezelőtt. Nagyon megégette a kezét a magyar választó, amikor korrupt bűnözőkre szavazva önmaga ellen cselekedett. Ha most politikai pártot vagy képviselőt választ, akkor már nem a szlogenek és médiatrükkök alapján gteszi, hanem komoly súllyal esik latba a tényleges teljesítmény. Ez okozza a bukott baloldal elutasítottságát. És ez az antipátia meg is fog maradni, mert lényegi, genetikus alapon -de genere- képtelenek átalakulni, lecserélődni, megváltozni. Akik ma Magyarországon baloldali vagy liberális színekben kínálják magukat, azok nem politikusok, hanem a politika porondján vadáaszó kalandorok. Ha történtek Magyaarországon olyan változások, amik megfelelnek a választók többségi akaratának, akkor azok eddig csak az elmúlt 4 év során voltak tapasztalhatók. Nem vitatom, hogy eközben történtek tévedések és hibák is. De azok bnem érintették a lényegi folyamatokat. Ezért kell újabb 4-8 évet adni a mostani kormánykoalíciónak. És ezért kell minden lehetséges módon megakadályozni, hogy újra hatalomba kerüljenek a bukott, korrupt balliberális kalandorok.
Mich
2014. február 16. 00:11
Ritkán (vagy soha?) nem ismeri el egy ballibes, hogy egy fideszes jobb valamiben... A CÖF plakátja tényleg sokkal jobb az ellenzék plakátjainál... Persze Maffiabaloldalt nem nehéz kifigurázni...
Axxtro
2014. február 15. 22:23
Érdekes dolog a Magyar Narancsban ilyesmit olvasni.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!