„A politikai pártok piacán ugyanúgy márkák versengenek, mint bárhol máshol. (...) Ezt Magyarországon először a Fidesz ismerte föl. (...)
Nem politikai pálfordulatot hajtott végre, hanem átpozicionálta magát. Megérezte, hogy nagy rés tátong a »nemzeti« oldalon. Ma a Fidesz az emberek fejében »Orbán Viktor erős magyar pártja«, és még azok is olyan márkajegyeket társítanak hozzá, mint »nemzeti«, »családbarát«, »érthető«, akik utálják, mint a kukoricagölödint.
Olyan erős a brand, hogy a Fidesz biztos piacvezető, olyan márkajegyekkel, amelyek hatalmon is nehezen erodálódnak. Ez nem jelenti azt, hogy minden választást megnyer ezentúl, de azt igen, hogy (a) az emberek nehezen tudják elképzelni, hogy 2014-ben meg lehet őket verni, (b) minden más pártot hozzá mérnek.
Az MSZP-nek évek óta az a problémája, hogy a Fideszhez képest szeretné meghatározni magát (és ezzel biztos második), és bár belülről bizonyára megerősödtek, a pártnak az elmúlt négy évben nem sikerült valójában újrapozicionálnia magát. Továbbra is a »balos«, »poros«, »szoci«, »komcsi«, és (igen) a »korrupt« jelzők társulnak hozzájuk, kész szerencse, hogy a következő kampányban nem önállóan indulnak.”