Látni kellene tehát, hogy az ősi görög kultúra kentaurábrázolása csodásan pontos, szimbolikus megjelenítése valaminek, ami az ember legfőbb lényege. Az, hogy összekötő kapocs legyen Ég és Föld között.
„Talán nem olyan nehéz felismerni, hogy a szívtől a »Föld« felé eső három csakra a bennünk élő állat lakhelye, vagyis a kentaur »övön aluli« része, az »alhas« világa ez, ami az »élet-időben«, a Kronoszban játszódik. Ám a verssor úgy folytatódik, hogy »…a mindenséggel mérd magad”, vagyis helyezd el az életed, és annak nyers ösztönenergiáit a Kairoszban, ami a »lét-idő« az öröklét megszentelt ideje. Az ősi görög kultúra ezért használt az idő megnevezésére két fogalmat, a Kronoszt és a Kairoszt, amely kettősséggel a nyugatias modernitás rontott léte már nemigen tud mit kezdeni. Jellemző módon csak a Kronosz maradt meg a krónika vagy kronológia, kronométer szavakban, de a Kairosz »elveszett«, s ma már legfeljebb a »beavatottak« ismerik jelentésének mélyebb tartalmait.
Ám a szív felett elhelyezkedő további három csakra valami mást beszél el számunkra. Ez az »Isten képmása ember« világa, azé a szeretetlényé, akinek az a hivatása, hogy megszelídítse az állati energiák ösztönvilágának szilaj kavargását. Nem az a feladatunk tehát, hogy az anyagi világ fizikai élvezeteit, a táplálkozás és a nemiség csodás gyönyöreit elfojtsuk magunkban! Hanem az, hogy amint az ima is fogalmaz, »szenteltessék meg«, vagyis hogy szépen, szelíden, türelemmel és alázattal illesszük be ezeket a »gyönyöröket« a kozmikus szeretetenergiák végtelen, szabad áramlásába. A szív feletti csakrák szeretetlénye, a kentaur emberi felső teste ezt szintén három nagy energiamezővel valósítja meg. A torokcsakrával, ahol az emberi beszéd, a mágikus erővel bíró szavak világa lakozik. »Kezdetben vala az Ige és az Ige vala az Istennél és Isten vala az Ige« – írja János evangéliuma. A kimondott szó kozmikus energiával rendelkezik, ezért lehet az alkotó, építő, gyógyító szeretet és persze a pusztító rombolás fegyverként használt eszköze egyaránt. A következő csakra a »harmadik szemként« is ismert szellemi alkotóerő központ, a »KÉP« központja, amely KÉP-zeletünk segítségével kinyitja a KÉP-ességek tereit, ez tehát a még nem létező jelenségek »elgondolhatóságának« világa, az érzékenység és intuíció spirituális központja. És végül a fejtetőn elhelyezkedő koronacsakra, emberlétünk igazi »megkoronázása«, ahol az Ég felé nyílik ki emberi világunk.”